مقام سازمان ملل: تحریم‌های کره شمالی باید کاهش یابد

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار کاهش تحریم‌ها علیه کره شمالی برای مبارزه با کرونا شد.

یک مقام ارشد سازمان ملل متحد روز دوشنبه خواستار کاهش تحریم‌ها علیه کره شمالی به منظور کمک به پیونگ یانگ در مبارزه با کرونا شد.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا» «میشل باشله» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد که  در شهر «ژنو» در سوئیس در پنجاهمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد صحبت می کرد، نسبت به عواقب وخیم احتمالی شیوع کرونا بر جمعیت‌های آسیب پذیر ابراز نگرانی کرد.

وی گفت: «نگران تاثیر احتمالی شیوع کرونا در کره شمالی هستم. یک بار دیگر از جامعه بین‌المللی می‌خواهم که تحریم‌ها را کاهش دهد تا کمک‌های فوری بشردوستانه و مرتبط با کرونا را ممکن شود و کره شمالی را تشویق کند تا مسیرهایی را برای کمک‌های بشردوستانه از جمله حضور کارکنان سازمان ملل باز کند.»

کره شمالی روز ۲۲ اردیبهشت ماه از ثبت اولین مورد کرونا در این کشور خبر داد و پس از آن رهبر این کشور دستور قرنطینه شهرها را صادر کرد.

«کیم جونگ اون» رئیس کره شمالی در نشست کمیته سیاسی حزب کارگران  از مقامات این کشور بابت کمبود دارو در شرایط گسترش شیوع ویروس کرونا در این کشور انتقاد کرد. 

کیم جونگ اون در این جلسه  خواستار بسیج سربازان ارتش برای رفع کمبودهای دارویی و درمانی در پیونگ یانگ شد. کیم گفت که دارو به طور مناسب تهیه و توزیع نشده است؛ هرچند که اداره سیاسی دستورات لازم را برای آزادسازی فوری و تامین به موقع داروهای ذخیره دولتی و دستور به همه داروخانه‌ها برای فعالیت ۲۴ ساعته صادر کرده بود.

پس از تایید شیوع اولین مورد ابتلا به کرونا در «پیونگ‌یانگ» پایتخت کره شمالی،کیم جونگ  دستور قرنطینه ملی با محدودیت‌های شدید را صادر کرد.

کره شمالی به واسطه ایستادگی برابر زورگویی‌های آمریکا و غرب مدت‌هاست که با تحریم‌ها دست و پنجه نرم  می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.