ظریف: آقای دعایی نمونه کامل انسانیت بود

ظریف وزیر امور خارجه پیشین کشورمان در مورد مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید محمود دعایی گفت: ایشان نمونه انسانیت بود؛ کمتر کسی را من در طول عمرم دیده ام که به اندازه آقای دعایی مظهر تواضع، مظهر بردباری و علاقه به انقلاب، علاقه به کشور و علاقه به همه مردم باشد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پیشین کشورمان که در مراسم وداع با پیکر یار امام مرحوم سید محمود دعایی در حسینیه جماران حاضر شده بود گفت: آنچه راجع به مرحوم آقای دعایی می شود گفت این است که نمونه کامل انسانیت بود و درگذشت ایشان واقعا یک ضایعه بزرگ و باورنکردنی است. خدا ایشان را رحمت کند.

ظریف افزود: مهمترین ویژگی ایشان انسانیتش بود. ایشان نمونه انسانیت بود؛ کمتر کسی را من در طول عمرم دیده ام که به اندازه آقای دعایی مظهر تواضع، مظهر بردباری و علاقه به انقلاب، علاقه به کشور و به علاقه به همه مردم باشد.

ظریف در پاسخ به این پرسش جماران که مسئولین چه درس بزرگی می توانند از این مرد بزرگ بگیرند، گفت: اینکه ما با مهر و محبت بسیار بیشتر می توانیم به انقلاب خدمت کنیم.

این استاد دانشگاه در پاسخ به پرسش جماران مبنی بر اینکه به چه دلیل از همه طیف های سیاسی برای ادای احترام به مرحوم دعایی در مراسم حاضر شده اند، گفت: چون ایشان با همه طیف ها و گروه ها «انسان» بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.