اگر اضافه وزن دارید، این ویتامین را بیشتر مصرف کنید

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از همشهری آنلاین، پژوهشگران نیوزیلندی در دانشگاه اوتاگو در این بررسی به این نتیجه رسیدند که به ازای هر ۱۰ کیلوگرم وزن اضافی فرد نسبت به وزن طبیعی مصرف ۱۰ میلی‌گرم ویتامین C اضافی لازم است تا پاسخ ایمنی در افراد به حد مطلوب برسد.

به گفته این پژوهشگران، بررسی‌های پیشین وزن بالاتر افراد را با میزان کمتر ویتامین C ارتباط داده‌اند، اما معلوم نبود چه مقدار ویتامین C اضافی برای حل مشکل این افراد نسبت به وزن لازم است.

یافته‌های این بررسی که در ژورنال بین‌المللی Nutrition منتشر شده است، و پژوهشگران آمریکایی و دانمارکی هم در آن شرکت داشتند، نتایج دو بررسی بزرگ بین‌المللی قبلی در این باره ترکیب کرده است.

با توجه در جریان پاندمی کرونا معلوم شد، افراد چاق در معرض خطر بیشتری بیماری شدید کووید-۱۹ قرار دارند، ممکن است با توجه به یافته‌های این بررسی افراد چاق با مصرف ویتامین C بیشتر و تقویت دستگاه ایمنی‌شان بتوانند بیشتر از عوارض شدید کووید در امان بمانند؛ به خصوص با توجه به اینکه ذات‌الریه یکی عوارض عمده کووید-۱۹ است و بیماران مبتلا به ذات‌الریه هم معمولا میزان پایین ویتامین C دارند.

در یک شخص ۶۰ کیلوگرمی با رژیم غذایی عادی نیوزیلند روزانه ۱۱۰ میلی‌گرم ویتامین C دریافت می‌کند در اغلب افراد از طریق یک رژیم غذایی متعادل قابل‌تامین است. با توجه به یافته‌های این بررسی برای مثال یک فرد ۹۰ کیلوگرمی نیاز به ۳۰ میلی‌گرم بیشتر ویتامین C یعنی ۱۴۰ میلی‌گرم در روز دارد.

افزایش مصرف ویتامین C از طریق مصرف بیشتر غذاهای غنی از این ویتامین مانند میوه‌ها و سبزی‌ها یا مصرف مکمل‌های ویتامین تامین می‌شود. اگر اندکی اضافه وزن داشته باشید، می‌توانید با مصرف اندکی میوه بیشتری ویتامین C لازم را تامین کنید.

البته اگر خوردن میوه را دوست ندارید، به علت بیماری مانند دیابت رژیم غذایی محدودشده‌ای دارید یا به علت مشکلات مالی دسترسی به میوه‌ها و سبزی‌ها برایتان مشکل است، مصرف مکمل‌های ویتامین C که اغلبشان نسبتا ارزان‌قیمت می‌تواند جایگزین مناسبی باشد.

اگر مکمل‌های مولتی‌ویتامین  مصرف می‌کنید، مقدار ویتامین C روی برچسب آن نگاه کنید، چون گاهی میزان ویتامین C در برخی از این فراورده‌ها کم است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.