تازه‌ترین محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های شمال

رئیس پلیس راه استان مازندران، از اعمال محدودیت‌های ترافیکی از روز جاری تا پایان روز یک‌شنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ در محورهای مواصلاتی استان خبرداد.

یدالله جهان‌تاب در گفت‌وگویی با اشاره به یک‌طرفه شدن محور کندوان، اظهار کرد: این محور به‌منظور تخلیه بار ترافیکی یک‌طرفه اعلام شد.

وی بیان کرد: آمد و شد خودروها در محور هراز مقطعی، پرحجم و نیمه‌سنگین و در محورهای سوادکوه و کیاسر عادی و روان است.

رئیس پلیس راه مازندران با بیان اینکه تردد انواع موتورسیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمامی محورهای مواصلاتی استان ممنوع است، اضافه کرد: تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت به‌جز حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی، بهداشتی، ضدعفونی کننده و کالاهای اساسی یا دارای مجوز از پلیس راه در روز ۱۳ فروردین ماه در محورهای برون شهری استان ممنوع است.

این  مسوول به ممنوع بودن تردد تریلر، کامیون و کامیونت در محور کرج- چالوس و بالعکس اشاره کرد و گفت: تردد انواع وسایط نقلیه از ساعت ۱۱ روزهای جمعه ۱۲، شنبه ۱۳ و یک‌شنبه ۱۴ فروردین  و همچنین تا ساعت ۲۴ روزهای جمعه۱۲، شنبه ۱۳، یک‌شنبه۱۴ و دوشنبه ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱، بعد از میدان امیرکبیر کرج و ابتدای بزرگراه تهران-شمال به سمت مرزن‌آباد ممنوع بوده و هرگونه تغییر در اعمال محدودیت ترافیکی منوط به اعلام ماموران پلیس راه در محل است.

جهان‌تاب یادآور شد: در صورت افزایش حجم تردد در آزاد راه تهران- شمال و احتمال کندی ترافیک در داخل تونل‌ها، با اعلام ماموران مستقر در محل این مسیر به‌صورت مقطعی مسدود خواهد شد.

وی با اشاره به ممنوع بودن تردد انواع تریلر در محور هراز، گفت: تردد انواع کامیون و کامیونت به‌جز حاملان مواد‌سوختی و فاسدشدنی از روز جاری تا ساعت ۲ بامداد روز سه‌شنبه ۱۶ فروردین‌ماه از رودهن به آمل و بالعکس، ممنوع است.

جهان‌تاب بیان کرد: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۱ روزهای ۱۲، ۱۳ و ۱۴ فروردین ماه تا ساعت ۲۴ همان روز از رودهن به آب‌اسک ممنوع بوده و هرگونه تغییر در اعمال محدودیت ترافیکی منوط به اعلام ماموران پلیس راه در محل است.

رئیس پلیس راه مازندران یادآور شد: تردد انواع تریلرها از ساعت ۶ تا ۲۴ روزهای جمعه ۱۲، شنبه۱۳ و یک‌شنبه ۱۴ فروردین ماه از مسیر شمال به جنوب محور سوادکوه و بالعکس ممنوع است.

این مسوول با تاکید بر عایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی و مدیریت سفر، خاطرنشان کرد: ممنوعیت تردد برای این قبیل وسایط نقلیه فقط در راه‌هایی اعمال می‌شود که مقررات یک طرفه شدن عبور و مرور در آنها اجرا شده و یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.