رشد ارزش معاملات بازار سهام/نمادهای مؤثر بر شاخص‌ها

بورس هفته را صعودی به پایان برد. در معاملات روز چهارشنبه، هجدهم اسفند ۱۴۰۰، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۱۱ هزار و ۷۷۹ واحدی نسبت به روز سه‌شنبه به رقم یک میلیون و ۳۴۸ هزار و ۳۴۸ واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد ۲ هزار و ۳۵۳ واحدی در سطح ۳۴۲ هزار و ۶۹۰ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۲۴ واحد بالا آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۲۷۰ واحد قرار گرفت. 

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، ۳۷۳ نماد رشد قیمت داشتند و ۲۷۴ نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، ۵۸ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۴۱ درصد بازار افت قیمت داشتند.

گروه‌های سبز و قرمز

امروز قیمت سهام تمامی نمادهای خودرویی افزایش یافت و گروه «خودرو و ساخت قطعات» سبزترین گروه بازار سهام بود. در کنار بانکی‌ها، اغلب نمادهای پالایشی، معدنی و بانک‌ها سبزپوش شدند.

نمادهای مؤثر بر شاخص‌ها

نمادهای «کچاد»، «شتران» و «شپنا» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل داشتند. در مقابل نمادهای «رانفور»، «فایرا» و «تنوین» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «زاگرس» و «شاوان» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «غصینو»، «صبا» و «سمگا» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.  

متن کامل این گزارش را با تیتر «پایان سبز هفته صعودی بورس تهران»‌ در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.