روحانی آرام در یک نگاه /اهدای جایزه امین‌الضرب به سیدمحمود دعایی

امروز و در ششمین سال برگزاری مراسم اعطای لوح، نشان و تندیس امین‌الضرب، از هشت چهره برتر حوزه کارآفرینی، صنعت و فرهنگ کشور تقدیر شد. سیدمحمود دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات، از جمله چهره‌های شاخصی بود که امروز مورد تقدیر قرار گرفت و نشان امین‌الضرب را بر سینه آویخت.

 این مراسم با حضور نمایندگان بخش خصوصی و فعالان اقتصادی در تالار وحدت به میزبانی اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.

دعایی 2

روحانی آرام در یک نگاه

در وهله نخست، قرار گرفتن یک روحانی در میان فهرست برگزیدگان اعطای نشان وتندیس امین‌الضرب که اصولا ماهیتی اقتصادی و تجاری دارد، کمی دور‌از انتظار به نظر می‌رسد، با این حال اگر دستی بر آتش رسانه‌ و انتشارات داشته باشید، از قرار گرفتن نام سیدمحمود دعایی در میان چهره‌های موفق وتاثیرگذار در اقتصاد فرهنگ ایران شگفت‌زده نخواهید شد.

روحانی هشتاد ساله زاده یزد، که بیش از نیمی از عمر خود را به سکانداری قدیمی‌ترین روزنامه در حال انتشار ایران سپری کرده است. دعایی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از چهره‌های نزدیک به رهبری نهضت به شمار می‌رفت. او که فعالیت‌های سیاسی خود را از اوایل دهه 40 آغاز کرده بود، در سال 46 ناچار به خروج از ایران شد. او پس از این سال در سفرهای متعدد به عراق، لبنان، اردن، عربستان وبرخی از کشورهای اروپایی نقش مهمی در هماهنگی نیروهای ضدرژیم پهلوی ایفا کرد.

دعایی در دهه 50 نیز نقش رابط آیت‌الله خمینی(ره) با دولت عراق را ایفا می‌کرد. در این دوره او به تهیه‌کنندگی و اجرای برنامهٔ رادیویی نهضت روحانیت علیه رژیم پهلوی پرداخت.

متن کامل این گزارش را با تیتر «اهدای جایزه امین‌الضرب به سیدمحمود دعایی» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.