این افراد بیشتر در معرض زوال عقل هستند

محققان فرانسوی و انگلیسی در یک پژوهش 30 ساله به یافته‌های جدیدی درباره میزان خطر افراد برای ابتلا به زوال عقل دست یافتند.

تحقیقات نشان داد، افراد مبتلا به چندین بیماری مزمن ۲.۵ برابر بیشتر در معرض ابتلا به زوال عقل بودند؛ اگر افراد سه بیماری بلندمدت داشته باشند، احتمال ابتلا به این بیماری به پنج برابر افزایش می‌یابد.

محققان می‌گویند، یافتن افراد در معرض خطر زوال عقل بسیار مهم است زیرا هیچ درمانی وجود ندارد؛ همچنین  سالم ماندن در دهه ۵۰ زندگی ممکن است بهترین شانس شما برای جلوگیری از زوال عقل باشد.

کارشناسان دانشگاه پاریس و امپریال کالج لندن سوابق سلامت  بیش از هزار انگلیسی را که در زمان شروع مطالعه بین 35 تا 55 سال سن داشتند، تجزیه و تحلیل کردند؛این مطالعه جدید که داوطلبان را در طول سه دهه ردیابی کرد، با هدف بررسی اینکه آیا داشتن چندین مورد از این شرایط در اوایل زندگی خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش می‌دهد یا خیر، انجام و درنهایت مشخص شد، فشار خون بالا، افسردگی و آرتریت از جمله مواردی هستند که می‌تواند افراد میانسال را به میزان قابل توجهی در معرض زوال عقل قرار دهد.

این یافته‌ها نقش پیشگیری و مدیریت بیماری‌های مزمن را در دوره بزرگسالی برای کاهش پیامدهای نامطلوب در سنین بالا نشان می‌دهد. کارشناسان زوال عقل  گفتند  یافته‌های این مطالعه که در BMJ منتشر شده است، «غافلگیرکننده» است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.