مشخصات منحصر به فرد موشک بالستیک خیبرشکن از زبان سردار حاجی زاده

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در آیین رونمایی از موشک سوخت جامد و دوربرد و نقطه زن خیبرشکن گفت: موشک خیبر شکن که از موشک‌های نسل سوم سپاه است که هم دارای سوخت جامد است و هم سهولت در بکارگیری است.

وی افزود: این موشک با کارایی خود در واقع توان بسیار زیادی را  به مجموعه موشکی نیروی هوا فضای سپاه افزوده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه به کارگیری موشک‌های خیبر شکن در واقع این توانمندی را در مجموعه ایجاد کرده  است که به واسطه وزن کاهش یافته آن که یک سوم شده است، بسیار چابک و تاکتیکی بوده و در بکارگیری خیلی امکان خوبی برای ما فراهم کرده است.

وی افزود: این موشک زمان آماده سازی و شلیک در موضع را عملا به یک ششم کاهش داده است و با توجه به موادی که در سرجنگی آن استفاده شده است، قابلیت آن به چند برابر تی.ان.تی افزایش پیدا کرده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: درشرایط جنگ‌های امروزی با این توانمندی که برای ما حاصل شده است در واقع قادر خواهیم بود با استفاده از این نوع موشک‌ها که در فاز نهایی قابلیت مانور پذیری بالایی دارد، اهداف متخاصم را در برد و مسافت ۱۴۵۰ کیلومتری نقطه زنی و مورد اصابت قرار دهیم.

سردار حاجی زاده در پایان تاکید کرد: این سامانه تمام ایرانی از ایده تا محصول توسط دانشمندان سخت کوش نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طراحی و ساخته شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.