به همسایگان هم می‌گوییم نیازی نیست برای برقراری امنیت از کسانی کمک بگیرید که در تامین امنیت خود ناتوان هستند؛ تکیه کردن به تکیه‌گاه نامطمئن باعث سقوط می‌شود، هرگز به ستون‌های نامطمئن تکیه نکرده و از کنار دیوارهای ترک خورده عبور نکنید. امنیت منطقه برقرار است و این را همگان دیده‌اند، ما ادامه می‌دهیم. به گزارش «ایسنا» فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به ماجرای اخیر دریای عمان ادامه داد: فرزندان ارتش دلاور ما هم این‌گونه عمل می‌کنند. اخبار آنها را در مقابله با سارقان دریایی شنیده‌اید. قلمروهای دور‌دست دریا تحت اشراف و کنترل و مدیریت نیروهای مسلح ماست، این پدیده جدیدی است. سلامی همچنین گفت: در صحنه بمانید تا انتهای راه چیزی باقی نمانده است. فجر اکبر نزدیک است با هم پیش می‌رویم؛ در اینجا فرزند نازنین برادر عزیز ما سردار حاج قاسم سلیمانی در مقابل و به احترام شما ایستاد، راه او را ادامه می‌دهیم، مطمئن باشید. به گزارش خبرگزاری تسنیم، وی افزود: آمریکا در مواجهه با نظام ما ضربه خورد و سرزمین ما برای آمریکایی‌ها منطقه ممنوعه است؛ آمریکا برای این سرزمین نامحرم است و نباید چشمانش خاک و مردم ما را ببیند. وی با بیان اینکه نفوذ جمهوری اسلامی ایران فیزیکی نیست، معنوی است، تصریح کرد: ما هرگز به دنبال جنگ نیستیم اما برای دفاع از منافع خود مصمم هستیم. همچنین به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، فرمانده کل سپاه با اشاره به جنگ‌افروزی‌های آمریکا در طول تاریخ، گفت: بیش از ۴۰ جنگ بزرگ در ۴۰ نقطه جهان محصول سیاست آمریکا در عالم است. او علیه اروپا، آفریقا، آمریکای جنوبی، شرق دور، خاور‌میانه و روسیه در همه جا جنگیده است. بیش از ۸ میلیون کشته محصول جنگ‌های مستقیم آمریکا است. وی با بیان اینکه آمریکا کارخانه تولید دیکتاتور‌های در تمام عالم بوده است، گفت: از فردیناند مارکوس در فیلیپین تا جعفر نمیری در سودان تا پینوشه در شیلی و فرعون‌های مصر و شاه ایران و سلاطین حاکم بر بسیاری از کشور‌های عربی، مملو است از دیکتاتور‌هایی که از رحم نظام سیاسی آمریکا پا به عرصه وجود گذاشتند. سرلشکر سلامی ادامه داد: او که مجسمه آزادی دارد، بیشترین آمار خفقان و به‌دار کشیدن آزادی‌خواهان عالم و تولید دستگاه‌های شکنجه و آموزش فنون شکنجه برای به بند کشیدن آزادی‌خواهان را هم دارد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، سرلشکر سلامی در ادامه سخنانش گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز در کارنامه و کلکسیون نبردهای آمریکا علیه انقلاب، نظام و ملت ایران هیچ صفحه‌ای را نمی‌بینید که با پیروزی نگاشته شده باشد، آنها عادت کرده‌اند که مدام از ملت ایران شکست بخورند، ولی البته هنوز برای آنها درس عبرت نشده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بوش پدر مفهوم نظم نوین جهانی را برای مقابله با نظمی که انقلاب آن را معماری کرده بود، مطرح کرد و البته او هم دوام نیاورد. پرچم به دست رهبر معظم انقلاب، نایب امام زمان‌(عج)، جانشین خلف و صالح امام عزیزمان حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای قرار گرفت. ملت ایران یکی‌یکی روسای جمهوری آمریکا را با رویاهای‌شان تا گورستان سیاسی و محو از صحنه جغرافیای سیاسی بدرقه و تشییع کرد. کلینتون آمد و سیاست تحریم‌های دوگانه را در پیش گرفت. فرمانده کل سپاه افزود: ایران نقطه مرکزی این تحریم‌ها بود و او هم شکست خورد.

  مردم به لیبرال‌ها اجازه ندهند منشأ کار شوند

به گزارش «ایسنا» سردار فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در مراسم روز ۱۳آبان در گلزار شهدای کرمان اظهار کرد: مردم دیگر نباید اجازه دهند که لیبرال‌ها و کسانی که به انقلاب اسلامی اعتقاد ندارند، منشأ کار شوند، زیرا آنها باور ندارند که اسلام و قوانین قرآن راه نجات بخش است و آنها دنبال روال‌های دیگری هستند.

  قطعنامه مراسم

همچنین در پایان مراسم روز ۱۳آبان قطعنامه‌ای در ۸بند قر‌ائت شد. در بخشی از این قطعنامه، آمده است: شکست راهبردها و سیاست‌های آمریکا در غرب آسیا و خروج خفت‌بار نظامیان تروریست این کشور از افغانستان، عراق و سوریه نشانه «سرعت گرفتن افول آمریکا» است. در بخش دیگری از این قطعنامه آمده است: اجرای حمله سایبری به سامانه توزیع بنزین کشور را توطئه‌ای شوم و ساخته و پرداخته افکار مزدوران آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی برای تشدید فشار، تولید نارضایتی و عصبانیت در جامعه، ایجاد فتنه و آشوب خیابانی می‌دانیم که در برخورد با دیوار مستحکم بصیرت و هوشمندی مردم ایران و اقدام جهادی و سریع دولت مردمی ناکام ماند.