قیمت «دنا پلاس توربو اتومات» چقدر پایین آمد؟

قیمت خودروها در این هفته همزمان با تغییرات نرخ ارز هم بالا رفت هم پایین آمد اما در نهایت خودرویی که در هفته های قبل رکورددار افزایش قیمت در بازار خودروها بود، رکورددار کاهش قیمت شد.

 به نظر می رسد که انتظارها برای به سرانجام رسیدن مذاکرات هسته ای، برای بازار خودرو کمی طولانی شده و بازاری که در هفته های گذشته نوسان های یک تا دو میلیونی را تجربه کرده بود، این هفته نوسان بیشتری را ثبت کرد. 

فعالان بازار خودرو معتقدند که بازار خودرو این هفته بیشتر از هفته های گذشته دنباله رو بازار ارز و نرخ دلار بوده و نوسانات ارزی بسیار روی بازار تاثیر گذاشته است. با این حال همچنان اوضاع در بازار خودرو پر خبر نیست، خریدار زیادی در بازار وجود ندارد و معاملات در روزهای سرد زمستان، گرمی ندارند.

کدام خودروها گران و ارزان شدند؟

بررسی بازار خودروها در هفته ای که پشت سر گذاشته شد نشان می دهد که قیمت «سمندLX  با موتورEF۷»، «رانا»، «دنا معمولی»، «پژو ۲۰۶ تیپ۲»، «پژو ۲۰۶ تیپ ۵»، «پژو ۲۰۶ صندوقدار»، «شاهین»، «کوییک R»، «تیبا ۲» و «ساینا» نسبت به هفته قبل افزایش قیمت یافتند. «کوییک معمولی» و «تیبا صندوقدار» هیچ تغییر قیمتی را ثبت نکردند و «دنا پلاس توربو اتومات» و «سمند سورن» هفته را با کاهش قیمت به پایان رساندند.

در هفته گذشته «دنا پلاس توربو اتومات» با افت ۲۴ میلیون تومانی نسبت به هفته گذشته رکورد کاهش قیمت در بازار را شکست و «پژو ۲۰۶ صندوقدار» و سمند LX با موتورEF۷» نیز این هفته با افزایش ۵ میلیون تومانی بیشترین رشد قیمت در بازار را تجربه کردند. 

 
 

قیمت خانواده کوییک در بازار خودرو

این هفته، در خانواده کوییک هم افزایش و هم ثبات قیمت ثبت شد. «کوییک معمولی» بدون آنکه نوسان قیمتی داشته باشد همچون هفته گذشته ۱۹۵ میلیون تومان بود و «کوییک R» با افزایش ۲ میلیون تومانی قیمت مرز ۲۰۰ میلیون را پشت سر گذاشت و ۲۰۲ میلیون تومانی شد.

«شاهین» که در دو ۲ هفته گذشته روندی نزولی داشت و هر هفته یک میلیون تومان کاهش قیمت یافته بود، در هفته ای که پشت سر گذاشته شد، یک میلیون تومان افزایش قیمت یافت و ۳۴۴ میلیون تومان قیمت خورد. این خودرو در ماه های اخیر کمترین نوسان قیمتی را در بازار خودروها داشته است.

شاهین 8

قیمت تیبا در بازار خودرو

خانواده تیبا هم در نخستین هفته بهمن ماه، همچون خانواده کوییک هم ثبات و هم افزایش قیمت داشتند. «تیبا صندوقدار» بدون تغییر قیمتی همچنان 182 میلیون تومان دست به دست شد و «تیبا 2 معمولی» با افزایش یک میلیون تومانی 187 میلیون تومان به فروش رفت.

«ساینا» هم این هفته افزایش قیمت 2 میلیون تومانی را نسبت به هفته قبل ثبت کرد و 194 میلیون تومانی شد.

تیبا 8

قیمت محصولات پژو در بازار

206 ها در نخستین روزهای بهمن ماه افزایش قیمت یافتند. «پژو 206 تیپ 2»، «پژو 206 تیپ 5» و «پژو 206 صندوقدار»، به ترتیب سه، سه و پنج میلیون تومان نسبت به هفته قبل گران شدند. به این ترتیب «پژو 206 تیپ 2» به 273 میلیون تومان رسید. «پژو 206 تیپ 5» هم 312 میلیون تومانی شد و «پژو 206 صندوقدار» نیز 310 میلیون تومان قیمت خورد.

 
 

پژو 8

قیمت خانواده سمند در بازار

خانواده سمند این هفته هم کاهش قیمت داشتند و هم افزایش قیمت. «سمند LX با موتورEF7 » این هفته پنج میلیون تومان گران شد و 284 میلیون تومان به فروش رفت اما «سمند سورن» با کاهش یک میلیون تومانی قیمت، 316 میلیون تومان دست به دست شد.

سمند 8

قیمت سایر خودروهای پرطرفدار

هفته نخست بهمن ماه برای سایر خودروهای پرطرفدار بازار، هفته پر خبری بود. «رانا پلاس» و «دنا معمولی» هر دو افزایش قیمت داشتند اما «دنا پلاس توربو اتومات» برخلاف هفته های قبل که رکورددار افزایش قیمت در بازار بود، این هفته رکورددار کاهش قیمت شد.

 
 

«رانا پلاس» و «دنا معمولی» این هفته با سه و چهار میلیون تومان افزایش قیمت به ترتیب 309 و 355 میلیون تومان به فروش رسیدند و «دنا پلاس توربو اتومات» با کاهش 24 میلیون تومانی قیمت به زیر 500 میلیون تومان بازگشت و 496 میلیون تومانی شد.

رانا 8

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.