رکود مطلق در بازار خودرو

بازار خودرو که از ماه‌های گذشته آشفتگی شدیدی را تجربه می‌کند و قیمت‌ها در آن به صورت حبابی بالا رفته و هر کس به صورت سلیقه‌ای قیمتی برای خودروی خود تعیین می‌کند، مدت‌هاست با نوسان نرخ ارز بالا و پایین می‌شود و نرخ دلار، درست یا نادرست به عنوان شاخص دلالان، واسطه‌ها و فروشندگان در قیمت‌گذاری‌ها محسوب می‌شود.

امروز (پنجشنبه) ‌ شاهد ریزش شدید قیمت‌ها در بازار سکه، طلا و ارز بودیم. به‌طوری که سکه بهار آزادی نسبت به روز گذشته افت بیش از دو میلیون تومانی و دلار آمریکا کاهش بیش از دو هزار و ۵۰۰ تومانی را تجربه کرد.

در همین پیوند، نایب رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: بازار خودرو در هفته‌های گذشته هیچ رونقی نداشته، به طوری که خریداران از خرید و فروشندگان از فروش دست کشیده‌اند، معاملات به صفر رسیده و رکود کامل در بازار حاکم است.

«نعمت‌الله کاشانی» افزود: اگر روند نزولی دلار تداوم داشته باشد، به‌طور قطع بر معاملات خودرویی نیز تاثیرگذار خواهد شد و قیمت‌های حبابی بازار به شدت افت خواهد کرد.

وی در عین حال خاطرنشان‌کرد: با توجه به انجام نشدن معاملات خودرویی، قیمت‌ها هم مشخص نیست.

این مقام صنفی تاکیدکرد:‌ این روزها خریداران بر این باورند قیمت‌ها که بر مدار کاهشی قرار گرفته بود، بیش از هفته‌های گذشته کاهش خواهد یافت و به همین دلیل، از حدود دو هفته پیش تاکنون معاملات قفل شده و رکود مطلق بر بازار حاکم است.

وی ادامه‌داد: انتظار می‌رود ریزش‌ها در بازار خودروهای خارجی شدیدتر باشد، زیرا افزایش بی‌ضابطه و  حباب‌گونه قیمت‌ها در این خودروها به مراتب شدیدتر بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.