مبتلایان به «آرتریت» چه غذاهایی مصرف کنند؟
به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مطالعه‌ای جدید نشان داده است که برخی از غذا‌های رایج روزانه ممکن است آرتریت را تشدید کند و لازم است تا حد امکان مصرف آن‌ها را کاهش داد.

فران مک‌الواین متخصص سلامت عملکردی، می‌گوید که بیش از ۱۰۰ نوع آرتریت وجود دارد و در حال حاضر هیچ درمانی برای آن‌ها وجود ندارد، و درمان‌های موجود فقط به کند کردن بیماری یا کاهش درد کمک می‌کند.

مک‌لین با تأکید براینکه باید برخی غذا‌ها که باعث تشدید این بیماری می‌شوند را حذف کرد افزود: این غذا‌ها شامل شکر، گلوتن، محصولات لبنی، دانه‌های سویا، روغن دانه‌ها، شیرین‌کننده‌های مصنوعی، نگهدارنده‌های غذا و سایر افزودنی‌ها هستند.

اگرچه غذا‌های خاصی وجود دارد که خوب است از آن‌ها پرهیز کنید، اما اگر از درد آرتریت رنج می‌برید، خوردن غذا‌های حاوی آنتی اکسیدان مانند انواع توت ها، اسفناج، لوبیا، انگور و میوه‌های نارنجی رنگ غنی از ویتامین ممکن است کمک کننده باشد.

علاوه براین غذا‌هایی که حاوی ضد التهاب هستند مانند ماهی، بروکلی، آووکادو، آناناس، روغن زیتون، گیلاس، پیاز و سیر نیز می‌توانند مفید باشند.

آرتریت روماتوئید اغلب زمانی شروع می‌شود که فرد بین ۴۰ تا ۵۰ سال سن دارد، زنان سه برابر بیشتر در معرض ابتلا به آن هستند و برخی دیگر از عادات و تغییرات سبک زندگی ممکن است به کنترل علائم کمک کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.