ادعای جدید اسرائیل  درباره مذاکرات وین

 اسپوتنیک، یائیر لاپید، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) گفت که رژیم صهیونیستی نگران موج یهودی ستیزی در اروپا است و امنیت صهیونیست‌ها در اولویت قرار داد.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای با رسانه آلمانی ولت گفت: «اسرائیل عمیقا نگران موج خطرناک یهودستیزی است که امروز در سراسر اروپا از جمله آلمان تجربه می‌کنیم. امنیت جوامع یهودی اولویت اسرائیل است.»

لاپید از آلمان برای گام‌های قاطع در مقابله با یهودی ستیزی تشکر کرد و برای همکاری در این زمینه با دولت جدید این کشور ابراز امیدواری کرد. وی از پاسخ به این سوال که آیا از پوشیدن کیپا (کلاه مخصوص یهودیان) در آلمان پس از حملات یهودی ستیزانه می‌ترسد، طفره رفت.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به مذاکرات وین نیز اشاره کرد و از طرح اضطراری تل آویو در صورت شکست مذاکرات خبر داد. لاپید در خصوص مفاد این طرح گفت: «این طرح ترکیبی از چهار اهرم است که برای ایران چاره‌ای به جز دست کشیدن از اهداف هسته‌ای باقی نمی‌گذارد. این طرح شامل اقدامات نظامی، اقتصادی، سیاسی و فشار دیپلماتیک بر ایران است.»

لاپید مدعی شد: «یک تهدید نظامی معتبر باید روی میز باشد. اگر ایرانی‌ها به این باور برسند که جهان قصد جدی برای متوقف کردن آن‌ها ندارد، برای ساخت بمب تلاش خواهند کرد. ما باید روشن کنیم که جهان این اجازه را نخواهد داد.»

«انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام، دیروز (پنجشنبه) در توئیت خود نوشت: «مذاکرات وین از ۲۷ دسامبر از سر گرفته می‌شود. کمیسیون مشترک برجام برای گفت‌وگو و تعیین نقشه راه پیش رو تشکیل جلسه خواهد داد. مهم این است که سرعت حل مسائل کلیدی را افزایش دهیم و با همکاری آمریکا رو به جلو برویم. به دور هشتم مذاکرات خوش آمدید.»

گفتنی است که دور هفتم مذاکرات وین پس از وقفه‌ای چندماهه در دولت جدید ایران از ۸ آذر آغاز شد و روز جمعه گذشته پایان یافت. تیم ایران در این مذاکرات بر رفع تحریم‌های آمریکا علیه تهران تمرکز دارد.

براساس نظرسنجی اطلاعات آژانس حقوق بنیادی اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۲، یهودستیزی رو به افزایش گذاشته‌است. بر طبق اطلاعات این نظرسنجی، در سال ۲۰۱۱ از هر ۵ یهودی، یک نفر مورد حملات فیزیکی یا توهین‌های مذهبی قرار گرفته‌است. از دلایل افزایش یهودستیزی در میان اروپائیان می‌توان به رفتار رژیم صهیونیستی در نزاع اعراب و این رژیم در  دهه ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ اشاره کرد. این افزایش اختلافات در کشور‌های اروپای غربی شایعتر از سایر مناطق اروپا است.

با مهاجرت گسترده یهودیان به فلسطین در قرن بیستم، موج جدید خصومت با یهودیان آغاز شد. در ادامه و با افزایش تنش ها، نفرت از صهیونیست‌ها اوج گرفت. رژیم صهیونیستی با کشتار فلسطینیان، چهره خود را به نمایش گذاشت که این امر موجب نفرت جهانیان از اقدامات این رژیم شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.