پامپئو: آزمایشگاه‌های بی‌پروای چینی جهان را تهدید می‌کنند

به گزارش واشنگتن‌پست، پامپئو در سرمقاله مشترکی با "مایلز یو"، سیاست‌گذار ارشد سابق آسیا در وزارت خارجه که با وی همکار بود، گفت: شواهد زیادی مبنی بر آنکه ویروس از ووهان نشأت گرفت وجود دارند، اگرچه عمده آن‌ها تصادفی هستند و اکثر شواهد به مؤسسه ویروس‌شناسی ووهان (WIV) به عنوان منبع کووید-۱۹ اشاره می‌کنند.

این دو مقام سابق گفتند: نگرانی در مورد مکان، اکنون در آمریکا گسترده و دوحزبی است. دولت بایدن عنوان کرد نگرانی عمیقی در مورد تحقیق سازمان بهداشت جهانی درباره روزهای اولیه همه‌گیری، به ویژه دخالت چین در کار محققان، دارد.

پامپئو و یو در سرمقاله وال استریت ژورنال اظهار کردند به نظر می‌رسد چین درگیر ویروس‌هاست و در آزمایشات دستکاری آزمایشی خطرناکی مشارکت داشته و حدود ۲ هزار ویروس جدید را در عرض یک دهه کشف کرده که این مقدار مساوی با تعداد ویروس‌هایی است که سایر جهان در طول ۲۰۰ سال گذشته کشف کرده‌اند.

این دو نوشتند: آنچه بیشتر نگران‌کننده است، بی‌توجهی حزب کمونیستی چین به ایمنی زیستی است. هزینه‌ها و خطرات برای سلامت جهان بسیار زیاد هستند، چنان چه در مورد ویروس کرونا که از چین به بیرون درز کرد، مشاهده می‌شود. این شرایط نمی‌تواند ادامه پیدا کند. جهان باید حزب کمونیستی چین را مسئول بدارد و پکن را در صورت ناتوانی در حمایت از استانداردهای تنوع زیستی جهانی، از جمله الزامات اساسی شفافیت، تنبیه کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.