وزیر کشور: رفت‌وآمد عمومی به ایران تا دو هفته برقرار نیست

احمد وحیدی وزیر کشور درباره کنترل و پیشگیری از ویروس اّمیکرون در کشور یادآور شد که این مورد در کشور ما یافت شده که از کشور امارات مسافری این ویروس را با خود آورده بود که باید تمهیدات لازم برای آن اندیشیده می‌شد.

روز یکشنبه بود که رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت  خبر داد که یک مورد  آزمایش مثبت امیکرون در کشور ثبت شده و  چند مورد مشکوک نیز وجود دارد.

تمهیدات و محدودیت‌هایی پیشگیری و کنترل سویه جدید کرونا در چند بخش در نظر گرفته شده، این جمله را وحیدی گفت و ادامه داد که  قرار شد کشور‌هایی که بیشتر اروپایی و آفریقایی هستند و نقطه شروع این سویه جدید بودند محدودیت‌های تردد به ایران داشته باشند. سایر کشور‌ها هم به مدت دو هفته در قالب ۷ مورد که از قبل مشخص شده با رعایت کامل اصول بهداشتی مجاز به تردد هستند.

وزیر کشور با بیان این که رفت و آمد عمومی به مدت دو هفته به کشور برقرار نیست گفت تجار، سرمایه گذاران، دیپلمات‌ها و کسانی که برای درمان از قبل برنامه ریزی کردند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت هفت سر فصلی که قبلا مشخص شده است می توانند به کشور تردد کنند.

وحیدی گفت که محدودیت‌های ترددی از داخل به خارج برای خارجی دیده شد و برای ایرانیانی که از آن مسیر‌ها می‌آیند باید حتما ۲ دوز واکسن را زده و پی سی آر منفی داشته باشند و در صورت لزوم در مرز مجددا پی سی آر از آن‌ها گرفته شود و چنانچه پی سی آر آن‌ها منفی بود می‌توانند وارد شود در غیر این صورت قرنطینه می‌شوند.

نکته مهم دیگر این است که در جلسه قرارگاه مبارزه با ستاد کرونا بر دُز سوم تاکید شد که اجرایی شود. این جمله را وزیر کشور می گوید و یادآوری می کند که دز سوم ایمنی را به نسبت قابل توجهی بالا می‌برد. در وزارت بهداشت این موضوع بررسی شد و در قرارگاه تصویب و ابلاغ شد که به این موضوع اهتمام بورزند.

وزیر کشور همچنین بر تشدید رعایت مقررات بهداشتی تاکید کرد.

وحیدی یادآور شد که بعضی از شهروندان نسبت به کرونا احساس عادی شدن شرایط را دارند؛ استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و یا سایر مقررات بهداشتی ضعیف شده است، بنابراین باید تاکید شود که مراقبت‌های تشدید شود.

وحیدی گفت: امروز در شرایط خوبی هستیم و این شرایط خوب به همت مردم و مسوولان دست اندرکار بوده و نباید با یک بی احتیاطی در مقابل این سویه جدید که خیلی سریع انتقال پیدا می‌کند این وضعیت مناسب از دست برود. از مردم می‌خواهیم که همکاری‌های لازم را داشته باشند تا گرفتاری جدیدی از بابت این سویه جدید نداشته باشیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.