بازگشت ترامپ به سیاست در انتخابات 2022 اجتناب ناپذیر است؟

جیمز آستیل، رئیس دفتر اکونومیست در واشنگتن در مطلبی از مجموعه مقالات «جهان پیش رو در ۲۰۲۲»، درباره تحرکات سیاسی بالقوه دونالد ترامپ در سال آینده میلادی گمانه‌زنی کرده، و آن را «دومین ظهور دونالد ترامپ»توصیف می‌کند که این بار نه به عنوان کاندیدا، بلکه برای حمایت از کاندیداهای نزدیک به خود در انتخابات کنگره آمریکا وارد میدان خواهد شد.

آستیل معتقد است: «بسیاری در جناح راست ترامپ را بیشتر از دموکراسی دوست دارند».

 رئیس دفتر اکونومیست در واشنگتن در یادداشت خود آورده است: روال معمول روسای جمهور سابق این است که در پس زمینه غرق شوند، با مهربانی از انتقاد از جانشین خود خودداری کنند و یک کتابخانه طراحی کنند

اما دونالد ترامپ در پس‌زمینه بودن، لطف و کتاب را نمی‌شناسد. در راهپیمایی ها، مصاحبه ها و سخنرانی های فی البداهه در مجالس عروسی در مار-آ-لاگو، ملکش در فلوریدا، از جو بایدن، رئیس جمهور، رسانه ها و تعداد معدودی از جمهوری خواهانی که جرأت کرده اند قبول کنند که وی در انتخابات سال ۲۰۲۰ شکست خورده است، انتقاد می‌کند.

او بارها و بارها احتمال بازگشت را مطرح کرده و در سال ۲۰۲۲ این امر به طور فزاینده ای اجتناب ناپذیر به نظر می رسد.

 
 

بازگشت قریب‌الوقوع یاران ترامپ به قدرت

در حال حاضر به نظر می رسد که تنها یک بحران سلامتی می تواند آقای ترامپ را از دومین انحراف در ریاست جمهوری که به وضوح مایل به شرکت در آن است، محروم کند. اکثر رای دهندگان جمهوری خواه خواهان کاندیداتوری مجدد او هستند. او فقط با اشاره به اینکه این کار را خواهد کرد بیش از 100 میلیون دلار جمع آوری کرده است. و اگر تشکیلات جمهوری خواه به سوی او غلت نخوردند، تنها به این دلیل بود که در حال حاضر بیش از حد مستعد ایجاد انحراف بود.

تشویق‌کننده‌های ترامپ مانند لیندسی گراهام از روزی که او دفتر را ترک کرد، شروع به تشویق او برای حفظ فرماندهی حزب خود کردند. تنها رقبای جدی آقای ترامپ برای نامزدی، مانند فرماندار فلوریدا، ران دیسانتیس و مایک پمپئو، وزیر امور خارجه سابق او، مقلدان او هستند. همه نشانه ها میگوید که جمهوری خواهان جنس واقعی و اصل را ترجیح می دهند.

متن کامل این گزارش را با تیتر «بازگشت متفاوت ترامپ به سیاست در انتخابات۲۰۲۲» در اقتصادنیوز بخوانید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.