حمله ترامپ به مارک میلی / او یک احمق لعنتی است

به گزارش پایگاه خبری بیزنس اینسایدر، ترامپ در یک سخنرانی در عمارت مارالاگو در فلوریدا، مارک میلی را یک "احمق لعنتی" توصیف کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در این سخنرانی در عمارت معروفش که به میزبانی یک سازمان محافظه‌کار به نام "اقدام مهم" انجام شد در میان استقبال شرکت کنندگان از مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به خاطر خروج نیروهای این کشور از افغانستان در اوت ۲۰۲۱ انتقاد کرد و او را یک "احمق لعنتی" نامید.

در ویدئویی که از این مراسم سخنرانی وایرال شده، ترامپ گفته است: در آن لحظه‌ای که ما از افغانستان خارج شدیم من گفتم که همه چیز را می‌خواهم یعنی همه چیز را باید از افغانستان خارج کنیم و همه چیز را بیرون بیاوریم. اما آنها خیلی از تجهیزات را همانجا باقی گذشتند. آنها خیلی چیزها را همانجا گذاشتند و آمدند.

رئیس جمهوری سابق آمریکا همچنین به جمعیتی که برای گوش دادن به سخنرانی‌اش در مارالاگو آمده بودند، گفت: اگر رئیس جمهور بودم همین کار را می کردم. آیا آنها نمی‌توانستند از چند صد خلبان استفاده کنند و تمامی هواپیماها را بیرون بیاورند؟

وی مارک میلی را مورد استهزاء قرار داد و افزود: هرگز صحبت‌های میلی را فراموش نمی‌کنم که به من گفت "جناب، باقی گذاشتن تجهیزات خیلی ارزانتر از برگرداندن آنها تمام می‌شود".

ترامپ به جمعیت حاضر گفت که آمریکا یکسری جنگنده و یک هلیکوپتر گرانقیمت را در افغانستان باقی گذاشته و افزود: خیلی از آنها نو بودند؛ انگار تازه از جعبه بیرون آورده بودنشان.

شبکه خبری بی.بی.سی گزارش داده بود که همزمان با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در ۱۵ اوت سال جاری میلادی، ۷۳ فروند جنگنده به همراه ۱۰۰ وسیله نقلیه و سایر تجهیزات توسط آمریکایی‌ها در افغانستان رها شد.

ترامپ در این باره گفت: فکر می‌کنید باقی گذاشتن آنها از اینکه با باکی نیمه پر آنها را به پاکستان می‌بردید یا به آمریکا پرواز می‌کردید، ارزان‌تر تمام شده است؟ اینها حرف‌های میلی است و او یک "احمق لعنتی" است.

این نخستین باری نیست که ترامپ به مارک میلی می‌تازد. در ژوئن ۲۰۲۱ نیز رئیس جمهوری جمهوری خواه آمریکا وی را بابت اظهارات ناراحت کننده و رقت انگیز درباره "تئوری انتقادی نژاد" - پیشنهاد می‌کند که برتری سفید و قدرت نژادی به مرور زمان باقی می‌ماند - محکوم کرده بود.

ماه گذشته هم اینسایدر گزارش کرد ترامپ گفته میلی باید بابت خیانت به همتای چینی خود برای جلوگیری از جنگ محاکمه شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.