افزایش 12 میلیون تومانی یک خودرو در یک هفته

افزایش قیمتی که در هفته های اخیر به دلیل نوسان رو به رشد دلار بر بازار خودروها سایه انداخته است. این هفته نرخ دلار مرز ۲۸ هزار تومان را نیز پشت سر گذاشت و این مرزشکنی بازار خودروها را هم در راه گرانی نگه داشت. نوسانات دلار که بخش عمده محرک آن در هفته‌های اخیر اخبار و حاشیه های مرتبط با مذاکرات احیای برجام بوده است، در این هفته و با آغاز دور جدید مذاکرات روند روبه رشد خود را ادامه داد. این نوسانات عملا باعث افزایش سردرگمی‌ها در سایر بازارها شد. 

روند بازار خودرو

ارزیابی بازار خودروها در هفته ای که پشت سر گذاشته شد، نشان می دهد که قیمت ها یک تا ۱۲ میلیون تومان افزایش یافته اند. «سمند LX با موتورEF۷»، «کوییک معمولی» و «تیبا ۲ معمولی» در این هفته هیچ تغییر قیمتی را ثبت نکردند و رانا پلاس با رشد ۱۲ میلیون تومانی قیمت رکورددار افزایش قیمت در بازار خودروها نام گرفت.

فعالان بازار خودرو، معتقدند که همچون همیشه بازار خودرو با نوسانات نرخ دلار همراه شده است و این هفته که بازار ارز، بازاری صعودی بود، قیمت خودروها نیز روندی رو به رشد در پیش گرفت و افزایش قیمت را در کارنامه معاملاتی خود ثبت کرد. آغاز مذاکرات هسته ای که همچنان ادامه دارد و نامشخص بودن نتایج آن هم از دیگر دلایلی است که سردرگمی در بازار را به همراه داشته و موجب شده تا بازار با کوچکترین خبری تغییر روند دهد.

قیمت کوییک در بازار خودرو

هر چند که آذرماه برای خانواده کوییک با افزایش قیمت شروع شده بود و «کوییک معمولی» در روزهای ابتدایی آذرماه رکورددار افزایش قیمت شده بود اما در هفته دوم آذر، هیچ تغییر قیمتی را در کارنامه معاملاتی خود ثبت نکرد و همچنان ۱۹۰ میلیون تومانی باقی ماند اما «کوییکR» با سایر خودروها همراه شد و رشد قیمتی چهار میلیون تومانی را ثبت کرد. این خودرو در این هفته ۱۹۳ میلیون تومان قیمت داشت.

«شاهین» خودروی جدید سایپایی ها، همچون هفته قبل رشد یک میلیون تومانی قیمت داشت و از سوی فعالان بازار خودروها ۳۴۴ میلیون تومان قیمت خورد.

شاهین 12

 قیمت تیبا در بازار خودرو

دومین هفته آذرماه برای خانواده تیبا هم با رشد قیمت و هم با ثبات قیمت سپری شد. «تیبا صندوقدار» با ثبت افزایش یک میلیون تومانی 170 میلیون تومانی شد اما «تیبا 2 معمولی» این هفته را با ثبات قیمت به پایان رساند و همچنان 180 میلیون تومان به فروش رفت.

«ساینا» دیگر خودروی گروه سایپا هم در این هفته افزایش قیمت یک میلیون تومانی را تجربه کرد و قیمت خود را به 184 میلیون تومان رساند.

تیبا 12

قیمت محصولات پژو در بازار

خودروی پرطرفدار بازار یعنی پژو 206 هم این هفته از روند رو به رشد قیمت خودروها در بازار جا نماند و با گرانی ها همراهی کرد. ارزیابی بازار خودرو نشان می دهد «پژو 206 تیپ 2» در هفته ای که پشت سر گذاشته شد، افزایش قیمت 3 میلیون تومانی داشته 262 میلیون تومانی شده است، «پژو 206 تیپ 5» هم در این هفته افزایش قیمت یافت و یک میلیون تومان گران شد تا در بازار 304 میلیون تومان دست به دست شود. صندوقدار این خانواده یعنی «پژو 206 صندوقدار» هم در هفته سپری شده مرز 300 میلیون تومان را پشت سر گذاشت و با افزایش 2 میلیون تومانی 301 میلیون تومان قیمت خورد.

پژو 12

قیمت خانواده سمند در بازار

خانواده سمند در دومین هفته آذرماه، روزهای آرامی را سپری کردند. «سمند LX با موتورEF7» جزو خودروهایی بود که تغییر قیمتی نداشت و همچنان 279 میلیون تومان دست به دست شد. «سمند سورن» هم در این هفته فقط یک میلیون تومان افزایش قیمت یافت و از سوی فعالان بازار خودروها 322 میلیون تومانی قیمت داده شد.

سمند 12

قیمت سایر پرطرفدارها

اما در میان خودروهای پرطرفدار بازار، این هفته «رانا پلاس» صدر نشین افزایش قیمت شد. این خودرو که در هفته قبل رشد قیمت 2 میلیون تومانی را در کارنامه معاملاتی خود ثبت کرده بود، این هفته 12 میلیون تومان گران شد تا خود را به مرز 300 میلیون برساند.«رانا پلاس» این هفته 299 میلیون تومان به فروش رفت. در هفته ای که پشت سر گذاشته شد، «دنا معمولی» و «دنا پلاس توربو» هم افزایش قیمت را تجربه کردند و به ترتیب با افزایش قیمت های 2 و یک میلیون تومانی با نرخ های 342 و 475 میلیون تومان دست به دست شدند.

رانا 12

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.