لفاظی نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران

آسوشیتد پرس گزارش داد، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) در ادامه دست‌وپازدن‌های اخیر این رژیم برای اثرگذاری منفی بر مذاکرات وین، از قدرت‌های جهانی خواست تسلیم آنچه «باج‌خواهی هسته‌ای ایران» خواند، نشوند.

 بنت در بیانیه‌ای ویدیویی خطاب به نمایندگان کشورهایی که مذاکرات را با ایران آغاز کرده‌اند، گفت که تهران «به دنبال پایان دادن به تحریم‌ها در ازای تقریباً هیچ چیز و دست‌نخورده نگه داشتن برنامه هسته‌ای خود در عین دریافت صدها میلیارد دلار پس از رفع تحریم‌هاست». 

شبکه رسمی تلویزیون رژیم صهیونیستی پیش‌تر به صراحت از تلاش‌های همه‌‌جانبه تل‌آویو برای کارشکنی و به شکست کشاندن مذاکرات وین خبر داد.

شبکه «کان ۱۱» رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دولت نفتالی بنت نه تنها برای جلوگیری از بازگشت آمریکا به برجام، که برای جلوگیری از دستیابی به هرگونه توافق موقت یا مرحله‌ای طرف‌های مذاکره‌کننده در وین، تلاش‌های دیپلماتیک انجام می‌دهد.

«یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز عصر دیروز عازم اروپا شد تا با مقامات انگلیسی و فرانسوی پیش از آغاز مذاکرات وین دیدار کند. 

 نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیش‌تر گفته بود: «اسرائیل عمیقاً نگران تمایل به لغو تحریم‌ها و اجازه سرازیر شدن میلیاردها دلار به ایران در ازای محدودیت‌های ناکافی در برنامه هسته‌ای است».

وی افزود: «این پیامی است که ما با استفاده از همه راه‌ها به آمریکایی‌ها و سایر کشورهای مذاکره‌کننده با ایران انتقال می‌دهیم. وزیر امور خارجه نیز در دیدارهای هفته جاری خود در لندن و پاریس نیز همین پیام را خواهد داشت».

قرار است نشست کمیسیون مشترک برجام بعد از ظهر امروز (دوشنبه، هشتم آذر ماه ۱۴۰۰) در محل هتل «پله کوبورگ» وین با حضور هیأت‌های اصلی عضو برجام (ایران و گروه ۱+۴) (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) و هماهنگ کننده اتحادیه اروپا برگزار شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.