اظهارات مهم اولیانوف درباره مذاکرات وین

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین، نسبت به ابراز نظرها درباره حال و هوای حاکم بر مذاکره کنندگانی که برای شرکت در مذاکرات، به وین رفته‌اند، واکنش نشان داد.

وی در همین رابطه با انتشار توییتی و در پاسخ به پیام توییتری خبرنگاری که مدعی شده که جو حاکم در میان مذاکره کنندگان دلگیر و غمناک است، نوشت: خواهشا روسیه را مستثنی کنید.

اولیانوف ادامه داد: ما نسبت به تمامی مشکلات موجود در مذاکرات وین آگاهی داریم اما به طور محتاطانه ای خوشبین هستیم و دلیل این مسئله نیز ساده است و آن این است که ما هیچ گونه جایگزین معقول و قابل قبولی در ازای اتمام موفقیت آمیز مذاکرات بر سر برجام نداریم.

اولیانوف: نسبت به مذاکرات وین خوشبین هستیم

کمی پیشتر نیز، «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آستانه مذاکرات وین که از امروز در اتریش آغاز می‌شود، اعلام کرد که تلاش‌های فشرده‌ای در راستای آماده سازی این مذاکرات در جریان است.

وی با انتشار توییتی در همین رابطه و با اشاره به دیدارهای روز گذشته خود و همچنین دیدارهایی که امروز تا قبل از آغاز مذاکرات قرار است انجام دهد، نوشت: برای دور هفتم مذاکرات به وین آمدیم تا برجام را به مسیر صحیحش برگردانیم.

مذاکرات درباره برچیدن تحریم‌های ایران قرار است از عصر امروز ۲۹ نوامبر (۸ آذر) به صورت رسمی و در وین آغاز شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.