بادامچیان: ایران در استفاده صلح آمیز از توان هسته ای نیازی به اجازه ندارد

 اسدالله بادامچیان در بیان مواضع هفتگی این حزب، تصریح کرد: دولت باید آمریکا و سه دولت اروپایی را متوجه سازد که ایران راه استوار خود را ادامه خواهد داد و نیازی به آمریکا ندارد.

وی اضافه کرد: در این مسیر، ایران قطعاً راستی آزمایی خواهد کرد و از آمریکا هم پیگیری می‌کند که چرا به تعهدات خود در برجام عمل نکرده و نمی‌کند.
بادامچیان تاکید کرد: راهگشای تیم مذاکره کننده رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، مصوبات مجلس شورای اسلامی و مطالبات به حق  ملت قهرمان ایران است و دوران مذاکرات مماشاتی به پایان رسیده است.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی درباره گزارش مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی از سفر به تهران، گفت: وی به خوبی می‌داند که ایران در مسیر استفاده نظامی از دانش هسته ای نیست و تعهدات خود را عمل کرده است و هنگامی که طرف مقابل به تعهداتش عمل نکرد راه مستقل خود را پیمود.
وی ادامه داد: ایران ثابت کرده است که در پی سلاح هسته ای نبوده و نیست و در استفاده صلح آمیز از توان هسته ای بر اساس حقوق حقه ملت ایران نیازی به اجازه دیگران ندارد و اجازه طرح ادعاهای واهی را هم نمی‌دهد.
بادامچیان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر فخری زاده و سایر شهدای هسته‌ای ایران تاکید کرد: خون پاک این شهدا و خواسته به حق ملت ایران تضمین کننده فعالیت‌های دانش هسته ای است و هیچ قصور و کوتاهی قابل قبول نیست.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره تجمع کشاورزان اصفهان و چهارمحال و بختیاری، گفت: دولت محترم رسیدگی قاطع و همه جانبه ای را درباره خواسته‌های به حق آنها و حل مشکلاتشان در نظر دارد که مورد حمایت مؤتلفه اسلامی و مردم دو استان می‌باشد.
وی گفت: متأسفانه در دولت اصلاحات و اصلاح طلبان اعتدالی، نسبت به حل مسأله کم آبی و جبران آن و نوع کشت، کوتاهی و قصور فراوان رخ داد و نتیجه آن مشکلات پدید آمده برای این دو استان است و دولت فعلی به ناچار باید آن قصورها و تقصیرها را چاره کند.
وی افزود: حل این مشکل به طرحی علمی و استوار برای توزیع صحیح آب و مصارف آن نیاز دارد که مستلزم طی شدن زمان لازم است.
بادامچیان تصریح کرد: مردم منطقه می‌دانند که خشکسالی، عواقب خاص خودش را دارد واکتفا به آب موجود نیازمند همراهی و همکاری آنها با دولت دلسوز و مسوولیت پذیر است و حق آبه در خشکسالی باید بر حسب شرایط کم آبی باشد.
وی تاکید کرد: آنچه مهم است تفاهم و همراهی مردم منطقه با دولت و طرح های عملیاتی است که پاسخ مثبت می دهد و در این موضوع مردم خودشان عناصر ماجراجو و نفوذی‌های جریانات منحرف را شناسایی کرده و از جمع خود طرد کنند.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه دو رقمی شدن درگذشتگان ناشی از کرونا را از موفقیت‌های دولت سیزدهم دانست و گفت: آمار فوتی ها در اول شهریور ۷۰۰ نفر بود و کاهش چشمگیر آن نشانه عزم جدی دولت و مسوولان برای حل مشکلات جاری است.
وی اظهار امیدواری کرد با فراگیری واکسن و همت مردم در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، این بلیه از کشور ما زایل شود و به زودی آمار درگذشتگان کرونایی به صفر برسد.
بادامچیان همچنین با گرامیداشت یاد آیت الله مدرس و شهدای قوه مقننه، با اشاره به روز مجلس از نمایندگان و هیات رییسه مجلس خواست که در وظایف مقرره در قانون اساسی و تکالیف مجلس، راهی نو را در پیش بگیرند زیرا انتظارات مردم از این مجلس هنوز باقی است.
وی ادامه داد: نمایندگان مجلس قوانین و مقرراتی که مانع تولید هستند و برای معیشت مردم مزاحمت ایجاد کرده اند را احصا کرده و آنها را به قوانین راهگشا تبدیل کنند.
بادامچیان اضافه کرد: مردم و کارکنان بانکها همه از قانون چک ناراضی هستند و آن را مانعی بزرگ در راه تولید و رفع مشکلات اقتصادی می دانند که باید نمایندگان در این زمینه اقدام کنند و گرنه نارضایتی ها در آینده به نمایندگان آسیب می زند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.