دستیار ویژه شعر شهردار تهران چه می کند؟
یکی از احکام پرحاشیه علیرضا زاکانی انتخاب دستیار ویژه در حوزه ادبیات وشعر فارسی است . مرتضی امیری اسفندقه معتقد است تنها با کار می توان جواب منتقدان را داد باید کارجریان پیدا کند دیده شود تا مشخص شود که این وظیفه چه اهمیتی دارد و در عمل باید کار را دید و در سخنرانی نمی توان اثرگذاری این جایگاه را توضیح داد .

ظریفی می گوید در تاریخ ادبیات به کرات درخصوص رابطه شاعران و حاکمان شنیده‌ایم حال در معاصر خوش شانس هستیم که درباره استفاده شعرا در «بلدیه» می شنویم.

علیرضا زاکانی شهردار تهران ۱۱ آبان ماه جاری  در حکمی مرتضی امیری اسفندقه را به عنوان دستیار ویژه در حوزه ادبیات و شعر فارسی منصوب کرد.کارکرد ،دستیارویژه شهردار درحوزه ادبیات و شعر فارسی برای بسیاری نا‌ آشنا بود . تا آنجا که حبیب کاشانی عضو شورای شهر تهران  فردای آن روز در تذکری در صحن شورا  خطاب  به شهردار تهران گفت : آقای زاکانی در حکمی مرتضی امیری که شاعر آئینی بوده است و من ارادت ویژه‌ای به وی دارم را به عنوان دستیار ویژه در حوزه شهر و ادبیات فارسی منصوب کرد اما سوال من اینجاست که چارتی در ارتباط با انتصاب مشاوران و دستیاران شهردار وجود دارد یا خیر؛ که این موضوع باید مشخص شود.

موضوعی که علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران آن را می پسنددو معتقد است: شهرداری باید این کار خوب را خوب توضیح می داد.

او می گوید:‌ به عنوان فردی که از فضای فرهنگی آمده و در سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می کردم وحالا در شورای شهر  باز دریک کسوت فرهنگی (کمیسیون فرهنگی اجتماعی) مشغول به انجام وظیفه هستم، خیلی پسندیدم انتخاب دوستان را.

متن کامل این گزارش را با تیتر «شرح وظایف دستیار ویژه شعر شهردار تهران!+ فیلم» در اقتصادنیوز بخوانید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.