قیمت گوشت قرمز کاهش یافت

قیمت گوشت قرمز در هفته های اخیر روند کاهشی داشته است اما بر اساس مشاهدات میدانی در روزهای اخیر قیمت این محصول کاهش بیشتری را تجربه کرده است.

هر کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی نر تا ۸۹.۵ هزار تومان در تهران کاهش یافته است هرچند این محصول با قیمت های مختلفی به فروش میرسد و در مغازه های دیگر ۱۰۳ هزار تومان و ۱۱۰ هزار تومان نیز به فروش میرسد؛ هر کیلوگرم گوشت گوسفندی بره نیز با قیمت های نظیر ۱۱۰ تا ۱۱۵ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

قیمت های یاد شده بر اساس مشاهدات میدانی در بلوار کوهسار شهران و خیابان کارگر شمالی تهران است و ممکن است برخی از فروشگاه ها هنوز حاضر به کاهش قیمت های خود نباشند.

درحالی که قیمت گوشت در روز های اخیر کاهش محسوسی داشته است  این محصول در ماه های گذشته تا ۱۴۰ هزار تومان نیز به فروش می رسید.

کاهش محسوس قیمت گوشت قرمز به زیر 90 هزار تومان در برخی نقاط تهران

بنابرین گزارش میزان کشتار دام در ماه های اخیر افزایش زیادی داشته است که این امر در کاهش قیمت گوشت قرمز نقش به سزایی دارد و در واقع عرضه زیاد شده است.

به دلیل خشکسالی و کاهش وجود علوفه طبیعی در مراتع و از طرفی مشکلات تامین نهاده های دامی، دامداران مشکلات جدی برای تامین خوراک دام های خود داشتند. دولت سیزدهم در تلاش است تا  به موقع  نهاده های دامی مورد نیاز دامداران را تامین کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.