مسئولیت جدید سپاه در پایتخت چیست؟

روز گذشته امین توکلی زاده، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اعلام کرد قرارگاه خاتم به حوزه آسیب‌های اجتماعی ورود کند.

او از حضور نهادهای انقلابی مانند سپاه، بسیج، ستاد اجرایی و بنیاد علوی به عنوان نهادهایی که علاقه‌مند به کمک به حل مشکلات اجتماعی شهر تهران هستند نام می برد و می گوید: این نهادها بدون آنکه وظیفه قانونی‌شان باشد اما به واسطه تکلیف اجتماعی پای کار آمدند.

قرارگاه خاتم هم برنامه‌های محله‌محور داشته و با کمک مساجد و ائمه جمعه موضوع «کفالت اجتماعی» را دنبال می‌کند. ورود قرارگاه خاتم الانبیا به مسائل اجتماعی پایتخت برای آنانکه با شرح وظایف این قرارگاه آشنا هستند کمی عجیب است.

ابوالفضل قناعتی عضو شورای شهر چهارم می‌گوید: «شاید معاون شهرداری به اشتباه از خاتم الانبیا نام برده قرارگاه خاتم وظایف و ماموریت‌هایش در حوزه ساخت و ساز و عمران کشور تعریف می‌شود و تاکنون نیز عملکرد خوب و موفقی در این حوزه داشته و حاصل تلاش‌هایش در تهران تونل‌های مترو، بزرگراه‌ها و … بوده است. اما اینکه ماموریت تازه‌ای به آن محول شده باشد یا من از آن آگاه نیستم یا معاون شهردار به طور دقیق این موضوع را بیان نکردند.»

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر«ابهامات مسئولیت جدید سپاه در پایتخت!» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.