با این روش ها بدون هیچ ترسی شیرینی بخورید!

استفاده مکرر از خوراکی هایی که حاوی قند هستند برای بدن و سلامتی انسان به شدت مضر است و باید از این نوع خوراکی ها برای همیشه دور بمانیم اما برخی متخصصان به راه هایی دست پیدا کرده اند که با خوردن شیرینی و انواع خوراکی هایی که حاوی قند هستند، کم ترین آسیب به بدن وارد می شود.

هیچ دلیلی وجود ندارد که شکر را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید چراکه تا حدودی برای بدن نیاز است. متخصصان تغذیه معتقدند که بهترین رژیم غذایی رژیمی است که تمام نیازهای بدن به مواد معدنی در آن رعایت شده باشد؛ شکر و انواع خوراکی هایی که با شکر تهیه می‌شوند نیز جزو این موارد هستند.

یکی از مهم ترین دلایلی که شکر به بدن انسان آسیب می رساند این است که ترکیب آن با برخی خوراکی ها ترکیب ناسالمی را ایجاد می‌کند و هضم آن برای سیستم گوارشی بدن تقریبا غیر ممکن است مانند نوشابه و آب نبات ها که شکر در این دو مورد ترکیب نمی شود و ما عملا حجم زیادی از شکر پخته نشده را وارد بدن خود می‌کنیم.

به هر حال راه‌هایی وجود دارد که بدن ما با مصرف شکر متضرر نمی شود مانند خوراکی هایی که علاوه بر شکر، حجم زیادی از پروتئین دارند. ترکیب پروتئین و شکر در بدن باعث می شود تا سطح انسولین در خون از حالت طبیعی و معمول خود خارج نشود، به نوعی پروتئین و شکر مکمل های مناسبی برای یکدیگر هستند تا بدن تر جذب و هضم آنها به خوبی عمل کند.

یک راه دیگر برای اینکه بتوان از خطرات شکر در امان ماند این است که مواد غذایی دیگری را جایگزین آن ها کنیم، برای مثال بسیاری از افراد به قهوه و دیگر نوشیدنی‌های تلخ شکر اضافه می‌کنند در حالی که این ترکیب می‌تواند با شیر یا خامه انجام شود. ترکیب قهوه و شیر علاوه بر اینکه برای بدن ضرری ندارد بلکه می تواند مفید باشد.

البته که زمان مصرف شکر نیز تاثیر بسیار زیادی بر روی عملکرد بدن انسان در مقابله با شکر دارد به طوری که بدن در برخی ساعات روز به خصوص پیش از خواب هیچ واکنشی نسبت به شکر نشان نمی دهد و تمام حجم از شکری که وارد بدن شده به بدترین نوع ممکن جذب می شود.

این تفاوت در ساعات شبانه روز برای مصرف شکر باید تا حد زیادی قابل توجه قرار گیرد چراکه متخصصان گوارش معتقدند که این مورد و رعایت آن حتی بیشتر از مصرف داروهایی که انسولین خون را تنظیم می کنند، در هضم شکر در بدن موثر است.

با تمام این تفاسیر بهترین راهکار این است که تا حد ممکن از مصرف شکر و انواع شیرینی دور بمانیم اما اگر تمایل به مصرف آنها داریم روش های فوق بهترین روش ها برای این است که شکر کمترین ضرر را به بدن برساند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.