معرفی 4 عامل اثرگذار در رکودبخش تولید

بر اساس داده‌های به دست آمده از بنگاه‌های بخش صنعت، شاخص مدیران خرید صنعت در مردادماه عدد ۴۵.۲۴ به دست آمده است و همچنان روند کاهشی در بخش صنعت وجود دارد اما شدت کاهش آن اندکی نسبت به تیرماه ملایم‌تر است.

شاخص مدیران خرید در بخش صنعت

براساس ارزیابی های صورت گرفته در بین زیرشاخص‌های اصلی شاخص صنعت، فقط «سرعت انجام و تحویل سفارش» و «میزان استخدام و به‌کارگیری نیروی انسانی» عدد بالای ۵۰ را به ثبت رسانده و سایر زیرشاخص‌ها زیر ۵۰ بوده‌اند و در این میان شاخص  «مقدار تولید محصولات کمترین» مقدار را داشته است. در تیرماه به‌جز صنایع فراورده‌های نفت و گاز، چوب، کاغذ و مبلمان و صنایع کانی غیرفلزی بقیه رشته فعالیت‌ها در رکود بوده و عدد شاخص کل صنعت برای آن‌ها زیر ۵۰ بوده است.

شاخص مقدار تولید محصولات در مرداد (۴۰.۲۶) همچنان کاهشی و با شدت بیشتر نسبت به تیرماه کاهش داشته است و طی ۳۱ ماه گذشته از بهمن ۹۷ (به‌جز فروردین هرسال و اسفند ۹۸) کمترین مقدار خود را به ثبت رسانده است. به عقیده فعالان اقتصادی تعطیلات ناشی از پیک پنجم عامل اصلی این کاهش بوده است. البته در مردادماه هرسال، تعطیلات تابستانی کارخانه‌های بزرگ نیز از دلایل کاهش تولید قلمداد می‌شود.

متن کامل این گزارش را با تیتر «معرفی 4 عامل اثرگذار در رکودبخش تولید»‌ در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.