درخواست آمریکا از کوبا برای آزادی معترضان

به نقل از خبرگزاری اردو پوینت، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در توییتی نوشت: همزمان با اینکه جهان شاهد درخواست کوبایی‌ها برای آزادی است، دولت کوبا به پاسخ دادن به این درخواست با سرکوب اصرار دارد. ما همچنان به حمایت از کوبایی‌هایی که به دنبال زندگی بهتر هستند، متعهد هستیم.  

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا برآورد کرده که بیش از ۸۰۰ تن به خاطر اعتراضات ۱۱ ژوئیه بازداشت شده‌اند؛ اعتراضاتی که در بحبوحه وخیم شدن اوضاع اقتصادی به خاطر پاندمی کرونا در سراسر کشور برگزار شد.

وی گفت: ما به خانواده‌هایی که رنج می‌کشند و ترسیده‌اند، مدافعان حقوق بشر کوبا و افرادی که در سراسر جهان همانند ما نگران هستند، می‌پیوندیم و خواستار آزادی فوری افرادی می‌شویم که تنها به خاطر استفاده از حقوقشان برای آزادی بیان و تجمع مسالمت‌آمیز بازداشت و یا مفقود شده‌اند.

وزارت خزانه‌داری و وزارت بازرگانی آمریکا در دستورالعملی تاکید کردند که تهیه خدمات اینترنتی برای کوبا نقض تحریم‌های امریکا علیه این کشور نیست.

به دنبال محدودیت‌ها بر رسانه‌های اجتماعی که از آنها برای ترویج این اعتراضات استفاده می‌شد، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا متعهد شد تا راه‌هایی را برای اجباری کردن دسترسی به اینترنت در کوبا بررسی کند.

آمریکا از کوبا خواست معترضان را آزاد کند

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.