روایت نیویورک تایمز از حمله به تاسیسات هسته ای ایران

 رد لغو تحریم ها و تاکید بر احیای برجام تنها درصورت توافق بر سر همه چیز، خیزش مردمی در افغانستان علیه طالبان، روایت نیویورک تایمز از حمله جدید به تاسیسات هسته ای، اولین شلیک هشدار روس ها به ناو بریتانیایی از زمان جنگ سرد، تعطیلی بزرگ ترین روزنامه حامی دموکراسی در هنگ‌کنگ، بالاترین رشد کسب و کارها در اروپا طی پانزده سال اخیر، همه گیری زیرسویه دلتا پلاس، عدم موفقیت جایزه یک میلیون دلاری و توافق بر سر خروج نیروهای خارجی در لیبی سرخط رسانه های دنیا را در نیم روز گذشته شکل داده اند.

نیویورک تایمز مدعی شده ساختمان متعلق به سازمان انرژی اتمی ایران در نزدیکی کرج که روز گدشته مورد هدف قرار گرفته، مرکز اصلی تولید سانتریفیوژهای به کار رفته در سایت‌های هسته‌ای فردو و نطنز بوده است. طبق این گزارش، در حالی که هنوز هیچ کس مسئولیت حمله به شرکت تکنولوژی سانتریفیوژ ایران، تسا، در کرج را به عهده نگرفته است، اما این تاسیسات در بین فهرست اهداف پیشنهادی اسرائیل برای حمله بود که اوایل سال گذشته میلادی به دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا ارائه شده بود.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر چالش جدید ایران-آمریکا بر سر رفع تحریم ها /جایزه یک میلیون دلاری کارساز نشد بخوانید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.