دادستان کل کشور: فیلترینگ هدف ما نیست

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه به بررسی و ارائه آخرین اخبار و عملکردهای دستگاه قضا پرداخت‌.

دادستان کل کشور در این برنامه با اشاره به اینکه ریل گذاری که در طول بیش از دو سال شده است قطعا با اهتمام بیشتر از سوی مسولین قوه قضاییه ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: بیش از چند ماه است در دادستانی کل مطالعه کردیم و دادسراها را آسیب شناسی کرده و راهکارهای بهتر شدن را درنظر گرفته ایم.

وی اظهار کرد: امیدواریم تحول در دادسراها بتوانیم عملیاتی کنیم.

حجت الاسلام منتظری گفت: پیش بینی‌هایی برای تحول در دادسراها شده که امیدواریم ظرف یکی دو سال عملیاتی کنیم.

دادستان کل کشور در پاسخ به این سوال که مدیران و مسولان با پایان یافتن دولت‌ها باید پاسخگوی ترک فعل خود باشند، افزود: هر کسی هر دوره‌ای اگر وظیفه‌ای دارد بعد از آن هم اگر از مسولیت جدا شود باید نسبت به کاری که وظیفه وی بوده پاسخگو باشد.

حجت الاسلام منتظری گفت: در سامانه دادستانی کل درگاهی تعبیه شده تا هر کسی بتواند از این طریق اگر مشکلی برای وی [در دستگاه قضا] پیش آمده به ما منتقل کند.

وی گفت: در سال گذشته بیش از ده هزار و یکصد نفر به ما مراجعه و مشکل خود را مطرح کرده اند.

دادستان کل کشور بابیان اینکه در ارتباط با حقوق عامه در سال گذشته حدود سی هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی و سواحل رودخانه رفع تصرف کردیم، اظهار کرد: قلع و قمع ۲۵ هزار ساخت و ساز غیرمجاز را داشتیم.

وی ادامه داد: برای مقابله با پدیده آلودگی هوا کارهای خوبی صورت گرفته است؛ امیدواریم در دولت آینده زمینه همکاری در این ارتباط بیشتر باشد.

دادستان کل کشور ادامه داد: وقتی در ارتباط با مدیریت فضای مجازی صحبت می‌کنیم برخی بحث فیلترینگ را مطرح می‌کنند که اصلا هدف ما نیست.

وی افزود: با بخش گسترده‌ای از مسئله قمار و قمار بازی در فضای مجازی برخورد کرده ایم.

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه اگر کسی مطلع شد در فرایند رسیدگی به یک پرونده عواملی نفوذ داشته اند حتما اطلاع دهد، اظهار کرد: هر عاملی چه بیرون و چه درون دستگاه قضا اگر در فرایند یک پرونده نفوذ کنند به شدت با آن‌ها برخورد می‌شود.

دادستان کل کشور ادامه داد: دادستان‌های ما به ۱۳۷۵ مورد مراکز تولیدی و کارگاهی و کارخانه ورود و مشکلات آن‌ها را برطرف کرده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.