واکنش شهرداری به قطع درختان در کوی دانشگاه تهران

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۶ تهران، مرتضی خوریانی شهردار ناحیه ۴ منطقه ۶ تهران در پی انتشار تصاویری در فضای مجازی از عملیات عمرانی در محدوده پردیس شمالی دانشگاه تهران و قطع درختان در داخل محدوده کوی دانشگاه، اظهار داشت: عملیات عمرانی مذکور و قطع درختان، بدون اخذ مجوز قانونی و به صورت خودسرانه توسط عوامل دانشگاه انجام شده است.

خوریانی افزود: در پی وصول گزارش‌هایی از سوی شهروندان در سامانه ۱۳۷، عوامل اجرایی ناحیه چهار شهرداری منطقه شش تهران به سرعت برای بررسی موضوع و جلوگیری از ادامه این فعالیت عمرانی غیرقانونی و بدون مجوز، وارد عمل شده و از مسئولین مربوطه خواستار توقف عملیات شدند.

وی افزود: متاسفانه عوامل ذیربط در کوی دانشگاه تهران ضمن عدم همکاری با مدیریت شهری، از ورود و بازدید ناظران و عوامل اجرایی این ناحیه به داخل محدوده عمرانی که در پشت میله‌های کوی دانشگاه قرار داشت ممانعت کردند.

خوریانی خاطرنشان کرد: این اقدام دانشگاه مغایر با ماده ۵ آیین‌نامه اجرایی قانون حفظ و اصلاح گسترش فضای سبز در شهرها است و بر اساس ماده ۶۸۶ قانون مجازات اسلامی، جنبه مجرمانه دارد.

شهردار ناحیه ۴ منطقه ۶ تهران خاطرنشان کرد: مدیریت شهری منطقه ضمن انعکاس موضوع به مراجع قضایی نسبت به ثبت شکایت در دادسرای ناحیه ۳۷ امور شهرداری‌ها به دلیل قطع بدون مجوز درختان و انجام عملیات ساخت و ساز بدون مجوز در محدوده کوی دانشگاه، پیگرد قانونی عاملان و استیفای حقوق عمومی شهر و شهروندان را در دستور کار جدی قرار داده است.

خوریانی تاکید کرد: موضوع قطع درختان و آسیب به منابع طبیعی از خطوط قرمز مورد توجه همه شهروندان و آحاد جامعه بوده و مدیریت شهری نیز در این زمینه بدون مسامحه احقاق حقوق عمومی را دنبال خواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.