عراقچی: امیدوارم انتخابات منجر به دولتی شود که باعث عزت و افتخار ایران در عرصه بین‌الملل باشد

معاون وزیر خارجه کشورمان گفت: امیدوارم انتخابات این دوره منجر به دولتی شود که باعث عزت و افتخار ایران در عرصه بین‌الملل باشد.

سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رییس هیات مذاکره کننده کشورمان، امروز (۲۸ خرداد ۱۴۰۰) پس از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در وین، درباره اهمیت شرکت مردم در انتخابات گفت: توفیق یا قسمت ما بود که این دوره از انتخابات را در وین و در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتریش رای خودمان را به صندوق بیندازیم.

معاون وزیر امور خارجه در  گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما اضافه کرد: مسلما انتخابات ریاست جمهوری یکی از ارکان نظام است و یکی از مهمترین آن برای انتخاب رئیس جمهوری که حداقل چهار سال مدیریت کشور را در ابعاد اجرایی به عهده دارد و اهمیت بسیار زیادی دارد. 

عراقچی بیان کرد: امیدوارم امروز مشارکت گسترده مردم را در پای صندوق‌های رای شاهد باشیم و این مسلما باعث افزایش اقتدار و استحکام و قدرت جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. من در عرصه سیاست خارجی به عینه این را می‌بینم که وقتی مردم پشت سر نظام هستند و در عرصه‌های مختلف خود را نشان می‌دهند و در انتخابات شرکت می‌کنند ما با یک قوت و اقتدار و عزت بیشتری در عرصه‌های بین‌المللی حاضر می‌شویم.

این دیپلمات ارشد ایرانی افزود: امیدوارم انتخابات این دوره هم ان‌شاءالله با مشارکت گسترده مردم، منجر به دولتی شود که باعث عزت و افتخار جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی با تعامل گرایی و تعامل عزتمندانه با بقیه کشورهای جهان شود و امیدوارم نتیجه انتخابات برای مردم ایران خیر باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.