پوتین روز پنجشنبه طی جلسه ای داخلی در مسکو ، همتای آمریکایی خود را یک فرد حرفه ای عنوان کرد که "با او باید بسیار دقیق کار کرد تا چیزی را از دست نداد. "

او تصریح کرد: تصویری که از بایدن در رسانه ها منعکس می شود هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد.

وی درباره نتایج نشست با بایدن گفت: مواضع کلیدی که می توانیم با آمریکا به آنها نزدیکتر شویم را شناسایی کردیم و بسته به آمادگی واشنگتن، ما هم آماده ادامه گفت و گو با آمریکا هستیم.

پوتین با بیان اینکه رقابت تسلیحاتی متاسفانه، پیدا یا پنهان در جریان است، افزود: ولی ما در این رقابت بی تقصیریم.

او همچنین گفت: با توجه به برنامه های ایالات متحده برای خروج نیروهایش از افغانستان، روسیه نگران تامین امنیت در منطقه است.

دیدار پوتین و بایدن روسای جمهوری روسیه و آمریکا نیز دیروز چهارشنبه در "ویلای لاگرانژ"، در حاشیه دریاچه شهر ژنو در سوئیس برگزار شد.

پوتین در نشست خبری، ملاقات با همتای آمریکایی خود را سازنده توصیف کرد و گفت: ما درباره ثبات راهبردی، روابط تجاری، امنیت منطقه ای و امنیت سایبری گفت وگو کردیم و در باره بازگشت سفرا  توافق کردیم. وی همچنین از موافقت بایدن برای تمدید پیمان استارت۲  خبر داد.

ناظران در روسیه بر این باور هستند که این دو رهبر در دیدار با یکدیگر با وجود همه اختلافات تلاش کردند تا اوضاع را کمی آرام کنند؛ وضعیتی که در حال حاضر بدترین روابط از زمان جنگ سرد و از سال ۲۰۱۶میلادی ارزیابی شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.