بی‌اساس خواندن اتهامات آمریکا از سوی مسکو

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اخیرا، آندره‌آ کالان، سخنگوی روس زبان وزارت خارجه آمریکا در توئیتی نگرانی خود را درباره آنچه که "سرکوب رسانه‌های مستقل در روسیه" نامیده بود، ابزار داشت.

به گفته این دیپلمات آمریکایی، روسیه لوایحی را برای گسترش قدرت و اختیارات دولت در محدود کردن آزادی بیان به ویژه متمم‌های جدید برای قانونی درباره عاملان خارجی تصویب کرده است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: این اتهامات بی پایه و اساس هستند. در زمانیکه نبردی در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد و زمانیکه برخی خواستار رفع بلاک حساب‌های کاربری ترامپ هستند و سایرین خواستار ممنوعیت همیشگی طرفداران ترامپ از حق داشتن حساب‌های کاربری در رسانه‌های اجتماعی هستند، کمپین سرکوب مردمی که یک نقطه نظر دارند آغاز شده است.

به گفته زاخارووا، ویدئویی منتشر شده از سوی آندره‌آ کالان در توئیتر که تنها به زبان روسی است، تنها مخاطبان روس زبان را هدف قرار داده چون اگر به زبان انگلیسی ترجمه می‌شد، وزارت خارجه آمریکا بار دیگر مورد انتقاد قرار می‌گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین گفت، در ۲۰۲۰ تعدادی حمله علیه خبرنگاران روسی در آمریکا صورت گرفت که شامل بازجویی و دستگیری نیز می‌شود و به این نکته هم اشاره کرد که ملاقات سرویس ویژه از خبرنگاران روسی امری روتین است؛ همچنین یادداشت‌های مربوط به سفارت روسیه در واشنگتن نیز بی پاسخ مانده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.