واکنش آمریکا به حضور ناو ایرانی در اقیانوس اطلس

 آستین در پاسخ به پرسش «ریچارد بلومنتال» سناتور دموکرات کنگره در خصوص محموله این ناو ایرانی، گفت که تنها حاضر است در نشست دیگری به این پرسش پاسخ دهد.

وی که حاضر به اظهارنظر درباره این محموله نشده بود، گفت که «کاملا نگران هر نوع تکثیر تسلیحاتی در همسایگی خود هستم».

پیش از این، پایگاه «پولتیکو» به نقل از چند مقام آگاه آمریکایی گزارش داده بود که دولت این کشور به طور خصوصی به دولت‌های ونزوئلا و کوبا در خصوص پهلو گرفتن دو ناو ایران در بنادر این کشورها هشدار داده است.

بر اساس این گزارش، دو مقام پنتاگون و یک مقام کنگره آمریکا که خواستند نامشان فاش نشود، به پولیتیکو گفته‌اند که دولت آمریکا از طریق کانا‌‌ل‌های دیپلماتیک، ونزوئلا و کوبا را تحت فشار قرار داده است تا مانع پهلو گرفتن کشتی‌های ایرانی در بنادر این کشورها شود.

آمریکا همچنین از کاراکاس و هاوانا خواسته است اجازه ندهند کشتی‌های ایرانی وارد قلمرو آب‌های آنها شوند.

در این گزارش با اعلام این‌که این کشتی‌ها در حال حار در اقیانوس اطلس در حال حرکت هستند، ادعا شده است که بار آنها «احتمالا تسلیحات نظامی برای ونزوئلا است»

پولیتیکو همچنین نوشت که انتقال محموله این کشتی‌ها به ونزوئلا یا کوبا اقدامی تحریک‌آمیز توسط ایران در راستای نادیده گرفتن مستقیم هشدارهای آمریکا و گامی مهم برای نیروی دریایی ایران خواهد بود.

این مقام کنگره آمریکا گفته است که دولت این کشور همچنین در حال رایزنی با سایر کشورهای منطقه است تا از عدم ارائه مجوز توسط آنها به پهلو گرفتن کشتی‌های ایرانی اطمینان حاصل کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.