احداث و در نتیجه افتتاح مترو پرند، اقدامی است که برای شهروندان ساکن این منطقه می تواند حائز اهمیت بسیاری باشد، هر چند که افتتاح و راه اندازی مترو پرند تا به امروز با مشکلاتی رو به رو بوده است.

حبیب الله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی  در باره این موضوع اظهار کرد: دستگاه اجرایی متروی پرند مربوط به شهرداری تهران است، اما توافقنامه‌ای کلان میان مجموعه شهرداری، استانداری، سازمان برنامه و بودجه کشور و مجموعه شرکت عمران شهرهای جدید مبادله شده که امیدوار هستیم با همکاری یکدیگر بحث متروی پرند را به نتیجه برسانیم.

طاهرخانی افزود: رفت و آمد شهر پرند از طریق ریل باس، ۲۰ رام مسیر رفت و ۲۰ رام مسیر برگشت از طریق قطار حومه‌ای در حال انجام است، همچنین مترو ظرفیت مکملی دارد که امیدواریم با همکاری شهرداری این موضوع را به اتفاق‌های مثبت و نتیجه بخش ختم کنیم.

شهر پرند در ۳۵ کیلومتری غرب تهران و در کنار اتوبان ساوه احداث شده است. این شهر دارای ۷ فاز است و در آینده قرار است به ۱۶ فاز گسترش پیدا کند، بنابراین با توجه به میزان جمعیتی که در این نقطه از استان تهران زندگی می کنند، وجود مترو می تواند از نیازهای روزانه مردم این منطقه باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.