عوارض مصرف زیاد این نوشیدنی پرطرفدار را جدی بگیرید

قهوه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در سراسر جهان است. این نوشیدنی حاوی مقدار زیادی پلی‌فنول است که از آنتی‌اکسیدان‌ها به شمار می‌رود. آنتی‌آکسیدان‌ها نیز به توانایی در مبارزه با آسیب سلولی معروف هستند.

قهوه منبع خوبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است، زیرا حاوی بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند منیزیم، پتاسیم، نیاسین، کولین و ... است.

سرگئی ایوانف، رئیس بخش بیماری‌های قلب و عروق در بیمارستان در روسیه، به افرادی که از فشار خون پایین رنج می‌برند هشدار داد که از نوشیدن مکرر قهوه و سایر مواد دارای کافئین خودداری کنند.

این متخصص روسی گفت: نوشیدنی‌های کافئین‌دار به حفظ میزان فشار خون طبیعی کمک می‌کنند اما با گذشت زمان باعث ایجاد مشکلاتی در سیستم عصبی، قلب و رگ‌های خونی می‌شود.

او افزود: نوشیدن مکرر قهوه منجر به وابستگی جسم به کافئین می‌شود. همچنین کافئین در مواد آداپتوژن مانند جینسینگ آلتورکوس و سایر مواد نیز وجود دارد، اما این مواد فشار خون طبیعی را تثبیت نمی‌کنند و هیچگونه محرک‌های اضافی به بدن هم نمی‌رسانند.

این متخصص همچنین توصیه کرد: در صورت تغییر ناگهانی فشار خون، باید سریعاً با پزشک خود مشورت کنید.مشکلات سلامتی می‌تواند نشان دهنده بیماری‌های جدی قلبی یا مغزی باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.