خبر خبرگزاری فرانسه از سفر یک مقام سعودی به بغداد یک ماه پس از رایزنی‌ها با تهران

خبرگزاری فرانسه به نقل از منبع آگاه گزارش داد، یک ماه پس از گفت‌وگوهای ایران و عربستان در بغداد، یک مقام سعودی به عراق سفر کرده است.

یک مقام دولتی عراق گفته است که خالد بن سلمان معاون وزیر دفاع عربستان روز سه شنبه به عراق سفر کرده و با رئیس جمهور این کشور دیدار داشته است.

این سفر یک ماه پس از آن انجام شده است که بغداد میزبان رایزنی هایی میان ایران و عربستان بوده است.

همچنین یک مقام و یک دیپلمات عراقی گفته اند که رایزنی ها درباره موضوعات گسترده تر منطقه ای بوده و شامل ترکیه و امارات متحده عربی نیز بوده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، هدف از رایزنی های تهران و ریاض بازگرداندن روابط میان دو کشور پس از پنج سال قطع کامل روابط دیپلماتیک میان این دو قدرت منطقه ای بوده است.

چندی پیش روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی ادعا کرد که مقامات ایران و عربستان در بغداد با یکدیگر دیدار کرده و وارد گفت وگوهای مستقیم شده اند.

در همین راستا، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان درباره اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه دور جدیدی از گفت‌وگوها بین تهران و ریاض در فضای مناسبی برگزار شده و مقامات سعودی نیز در وزارت خارجه این کشور انجام مذاکرات میان دو کشور را تأیید کرده اند، تصریح کرد: گفت وگوها بین تهران و ریاض هم درخصوص مسائل دو جانبه و هم منطقه ای بوده است. ما همواره از انجام چنین گفت وگوهایی در هر سطح و شکلی استقبال کرده ایم و این سیاست جدیدی نیست.

وی ادامه داد: باید اجازه بدهیم تا نتایج گفت‌وگوها را ببینیم و براساس نتایج رایزنی ها تصمیم گیری و قضاوت کنیم. اکنون زود است که در مورد نتایج و مسائل مربوط به این گفت وگوها اظهارنظری صورت بگیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.