حمایت دولت بایدن از مذاکرات میان ایران و عربستان

به گزارش پایگاه خبری نشنال نیوز، جویی هود دستیار موقت وزیر امورخارجه آمریکا در یک نشست در اندیشکده بروکینگز گفت که دولت بایدن از تلاش های عراق برای میزبانی گفت‌وگوها میان تهران و ریاض حمایت می کند اما واشنگتن نقشی در آن نخواهد داشت.

دستیار موقت وزیر امورخارجه آمریکا در امور شرق نزدیک همچنین تاکید کرد که حرف زدن همیشه بهتر از جنگیدن است.

وی ادامه داد: بسیار حائز اهمیت است که سعی کنید گفت وگوهای آزاد داشته باشید تا شرایط را از تنش خارج کند. آمریکا از این رایزنی ها پشتیبانی می کند اما کاری با آن ندارد و امیدواریم که میزبانی بغداد به شکل گیری نقشی مثبت برای عراق در منطقه کمک کند.

چندی پیش روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی ادعا کرد که مقامات ایران و عربستان در بغداد با یکدیگر دیدار کرده و وارد گفت وگوهای مستقیم شده اند.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه کشورمان روز دوشنبه درباره اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه دور جدیدی از گفت وگوها بین تهران و ریاض در فضای مناسبی برگزار شده و مقامات سعودی نیز در وزارت خارجه این کشور انجام مذاکرات میان دو کشور را تأیید کرده اند، تصریح کرد: گفت وگوها بین تهران و ریاض هم درخصوص مسائل دو جانبه و هم منطقه ای بوده است. ما همواره از انجام چنین گفت وگوهایی در هر سطح و شکلی استقبال کرده ایم و این سیاست جدیدی نیست.

وی ادامه داد: باید اجازه بدهیم تا نتایج گفت وگوها را ببینیم و براساس نتایج رایزنی ها تصمیم گیری و قضاوت کنیم و اکنون زود است که در مورد نتایج و مسائل مربوط به این گفت وگوها اظهارنظری صورت بگیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.