مصرف این نوشیدنی را در دوران کرونا فراموش نکنید

تحقیقات جدیدی که دانشمندان انجام داده‌اند ادعا می‌کند که ماده‌ای در چای سبز وجود دارد که می‌تواند با جلوگیری از اتصال ویروس کرونا به سلول‌های انسانی، از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و انواع جهش یافته ویروس، جلوگیری کند.

در همین رابطه یک فوق تخصص جراحی ریه و قفسه سینه به اثرات آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی چای سبز اشاره کرد و گفت: نوشیدن این چای در بهبود بیماری‌های قلبی موثر است و همچنین در درمان بیماری‌های خود ایمنی نظیر بیماری روماتیسم نیز مصرف می‌شود، همچنین ممکن است در جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی به ویژه سلول‌های سرطانی دستگاه گوارش انسان تاثیرگذار باشد.

دکتر سیدمهدی فرساد مصرف چای سبز را عاملی برای کاهش فشار خون بالا دانست و افزود: در طب سنتی نیز به نوشیدن چای سبز برای درمان انواع بیماری‌ها توصیه شده و نتایج خوبی نیز در پی داشته است.

وی به تحقیقات جدیدی که دانشمندان بر روی چای سبز انجام داده اند اشاره کرد و گفت: در این تحقیق مشخص شده است که چای سبز می‌تواند از رشد و تکثیر ویروس کرونا جلوگیری کند. البته این مطالعه و تحقیق صورت گرفته آزمایشگاهی بوده و در این پروسه، سلول‌های بدن انسان به موادی که از چای سبز استخراج شده اند آغشته شده و در مجاورت ویروس‌های کرونا حتی نوع جهش یافته کروناویروس قرار گرفته است.

دکتر فرساد ادامه داد: در این فرآیند تحقیقاتی مشخص شده است ماده‌ای به نام " EGCG "موجود در چای سبز می‌تواند از اتصال ویروس کرونا به سلول‌های بدن و گیرنده ویروس جلوگیری کند؛ بنابراین ویروس نمی‌تواند وارد بدن شده و تکثیر شود و تا حد زیادی می‌تواند در جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا تاثیرگذار باشد.

وی با تاکید بر اینکه براساس این تحقیق، مصرف چای سبز در پیشگیری و درمان ویروس کرونا موثر است، افزود: این تحقیق در مرحله آزمایشگاهی است و هنوز بطور کامل بر روی بدن انسان آزمایش نشده است.

او تصریح کرد: در یک کار تحقیقاتی و مطالعاتی دیگر که در کشور اوکراین انجام شده، مشخص شده است که افرادی که چای سبز مصرف می‌کردند، نسبت به افرادی که چای سبز مصرف نمی‌کردند کمتر دچاربیماری کروناویروس شدند و آمار مرگ و میر در بین آن‌ها کمتر بوده است.

این فوق تخصص جراحی ریه و قفسه سینه در ادامه تصریح کرد: باید دید در سایه مطالعات بالینی بیشتر بر روی مصرف چای سبز به چه میزان نوشیدن این چای می‌تواند سد راه ورود ویروس به بدن انسان شود.

او تاکید کرد: به مردم توصیه می‌شود تا زمان انتشار نتایج تحقیقات کامل بالینی، در مصرف چای سبز زیاده روی نکنند چرا که مصرف زیاد آن می‌تواند آسیب‌های کبدی به همراه داشته باشد. بهتر است حداکثر روزانه دو تا سه فنجان چای سبز مصرف شود تا اثرات ضدالتهابی و موثر در بهبود فشار خون و بیماری‌های قلبی دیده شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.