بورس سبز پوش شد

در شروع معاملات بازار سرمایه  شاخص کل بورس سبزپوش شد و با صعود 4 هزار و 300 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 267هزار واحد قرار گرفت . شاخص کل هم وزن اما سرخپوش شد و  با افت 90 واحدی 438 هزار و 886 واحد را ثبت کرد.

اثرگذارترین نمادها بر شاخص

نماد‌های شستا، شتران و فملی بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های وبصادر، وتجارت و خپارس بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

وضعیت نمادها در ابتدای معاملات

بازار امروز با شروع متعادل دو نماد لیدر گروه خودرویی خودرو و خساپا در اکثر نماد‌های بزرگ و شاخص ساز متعادل آغاز به کار کرد و شاهد داد وستد نماد‌های خودرویی و برخی از نماد‌های بانکی در مدار مثبت هستیم.

در گروه بانکی‌ها نماد وبملت در مدار مثبت و با رشد بیش از ۲ درصد دنبال می‌شود. ونوین بهترین عملکرد را در این روز‌ها از خود به نمایش گذاشته است و شاهد رشد بیش از ۳ درصدی قیمت و قرار گرفتن در سطح ۴۶۲ تومان هستیم. وپارس نیز رشد ۱ درصدی دارد.

معاملات متعال و مثبت گروه پالایشی موجب شد تا در این دقایق شاهد رشد و جهش بیش از ۲ رصدس قیمت در نماد‌های شبندر باشیم. شتران در محدوده مثبتی ۴ درصد در سطح قیمتی ۱۰۳۰ تومان دنبال می‌شود. شپنا در قیمت ۱۳۲۵ تومان داد و ستد می‌شود و رشد ۱ درصد دارد.

 
نماد‌های فولاد و فملی و با افزایش تقاضا در مدار مثبت و قرار دارند و هر دو نماد پیشروی بیش از ۲ درصدی قیمت را تجربه می‌کنند. فخوز امروز هم معاملات خود را در محدوده مثبت قرار دارد و شاهد رشد ۱ درصد و قرار گرفتن در سطح قیمتی ۱۴۷۰ تومان هستیم.

متعادل شدن داد و ستد بالاخره در دقایق ابتدایی معاملات امروز به خودرویی‌ها هم رسید و اکنون شاهد معاملاتی متعادل در نماد‌های خودرو، خساپا و خزامیا هستیم. خودرو در قیمت ۲۴۸ تومان با رشد نسبی تقاضا همراه است. خزامیا رشد ۲ درصد دارد و در قیمت ۸۶۵ تومان دنبال می‌شود. خساپا در محدوده صفر تابلو قرار دارد و در قیمت ۲۳۴ تومان قرار دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.