افزایش فایل های سبز در بازار مسکن

بررسی فایل های فروش در روزهای نخست ۱۴۰۰ نشان می دهد که تعداد فایل های فروش سبز ( آپارتمان هایی که پایین تر ازنرخ میانگین منطقه برای فروش گذاشته شده اند ) بیش از فایل های قرمز ( املاکی که بیش از قیمت واقعی ، نرخ گذاری شده ) و فایل های سیاه ( آپارتمان هایی که براساس قیمت میانگین منطقه قیمت گذاری شده اند ) است .

هرچند همچنان تعداد اندکی از فروشندگان آپارتمان های نوساز تمایل دارند قیمت فروش را بیش از نرخ میانگین قیمت گذاری کنند اما در سال ۱۴۰۰ بیشتر فروشندگان نسب به قیمت های سال ۱۳۹۹ عقب نشینی داشته اند .

کاهش قیمت ها در مناطق غربی تهران بیشتر به چشم می خورد به طور مثال آپارتمانی ۷۱ متری در خیابان آیت الله کاشانی با عمر بنای ۲۰ سال ، متری ۳۴ میلیون و ۸۰۲ هزار تومان برای فروش گذاشته شده است ،مشابهه  این آپارتمان در اوایل اسفند ماه حدود ۴۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده بود . بر اساس قیمت های پیشنهادی قیمت آپارتمان در این محدود از ۴۰ میلیون آغاز و تا ۴۶ میلیون تومان بر اساس موقعیت مکانی و امکانات ملک نرخ گذاری شده است . یادر بلوار فردوس آپارتمانی ۷۶ متری ، با عمر بنای ۱۷ سال متری ۳۷ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است که قیمت در این منطقه نیز دربازده قیمتی متری ۴۰ تا ۴۶ میلیون تومان است .

مشروح این گزارش را در اقتصاد نیوز با تیتر «افزایش فایل های سبز ملکی /نشانه های مثبت در بازار مسکن» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.