ورود هیات واتیکان به نجف اشرف

پاپ فرانسیس قرار است در پنجم ماه مارس (جمعه ۱۵ اسفند) در دیداری سه روزه به عراق سفر کند و پس از دیدار با مقامات عراقی با آیت‌الله سیستانی دیدار کند.  دیدار با مسیحیان عراقی و سفر به اربیل و همچنین بازدید از شهر تاریخی «اور» در جدول برنامه‌های پاپ است.

ورود هیات واتیکان به نجف اشرف

هادی انصاری، فعال فرهنگی و خادم اعتاب مقدسه عراق به خبرآنلاین گفت: هیات اعزامی دولت واتیکان به ریاست رئیس اسقف های واتیکان ، میتیا لیسکوفار روز گذشته به زیارت مرقد أمیر المومنین علی ( ع ) مشرف شده است . این زیارت برای نخستین بار از سوی دولت واتیکان به شمار می آید.‌

لیسکو فار رئیس اسقف های واتیکان پس از زیارت حرم امام علی(ع)  و دیدار از رواق های پیرامون و همینطور صحن حضرت زهرا (س) و صحن علوی، از تاریخ و هنرهای معماری زیبای بارگاه علوی آگاهی یافت.

پدر لیسکوفار در این حضور گفته است: این مکان برای بسیاری از مومنین، مقدس بشمار می آید و این فرصت گرانبهایی بود که برای من بوجود آمد. از این رو شایسته است مراتب احترام و تقدیر خود را ابراز داشته و عنوان کنم که این زیارت برای من از جایگاه والایی برخوردار است.  وی افزود:  این مکان مقدس با تاریخ انسانیت پیش از تاریخ ادیان، عجین بوده و این نکته و مطلبی است که در حافظه من از این مکان وجود دارد. اسقف لیسکوفار گفت: برادری و انسانیت، عامل مهمی برای گردهمایی ما در این مکان است .

نماینده پاپ در پایان سخن خود ضمن اظهار خوشوقتی از این زیارت،‌ از استقبال و مهمان نوازی در بارگاه امیر المومنین( ع) سپاسگزاری کرد.

ورود هیات واتیکان به نجف اشرف

/

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.