به نقل از میدل ایست نیوز، هیئتی از واتیکان صبح امروز برای آمادگیِ سفر پاپ در ماه مارس وارد استان نجف اشرف شد.

فرودگاه بین‌المللی نجف اشرف در بیانیه‌ای اعلام کرد: هیئت پاپ فرانسیس در راستای آمادگی برای سفر وی در ماه مارس وارد فرودگاه نجف شد.

در همین رابطه، منبعی آگاه به پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: این هیئت که ریاست آن را «میتیا لیسکوفار»، رئیس اسقف‌ها برعهده دارد، با دفتر آیت الله سیستانی دیدار و درباره سفر پاپ و زمان دیدار این دو مرجع دینی و رایزنی‌‍‌هایی که انجام خواهند داد، گفت‌وگو کردند.

منبع مذکور اظهار کرد: هیئت واتیکان در دیدار با اعضای دفتر آیت‌الله سیستانی تاکید کرده است این دیدار تاریخی خواهد بود لذا باید آمادگی‌ها را به صورت مطلوب ترتیب داد.

در ادامه این بیانیه آمده است، عیسی الشمری مدیر فرودگاه بین‌المللی نجف از هیئت واتیکان استقبال کرد.

سایت رسمی پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان پیشتر برنامه سفر وی به عراق را منتشر کرده بود.

برنامه سفر پاپ فرانسیس به شرح ذیل است:

پاپ روز جمعه پنج مارس وارد فرودگاه بین‌المللی بغداد خواهد شد و «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق در سالن تشریفات فرودگاه از وی استقبال خواهد کرد.

پاپ فرانسیس پس از آن برای استقبال رسمی به کاخ ریاست جمهوری خواهد رفت و با مقامات بلندپایه عراقی، اسقف‌ها و بزرگان کلیسای سریانی کاتولیک (سید النجاه) بغداد دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

در ادامه برنامه سفر پاپ آمده است که وی در روز شنبه شش مارس با هواپیما بغداد را به مقصد نجف اشرف ترک خواهد کرد تا با آیت‌الله سیستانی مرجعیت عالیقدر تشیع دیدار کند سپس با هواپیما به الناصریه مرکز استان ذی قار خواهد رفت تا از شهر باستانی اور (زادگاه حضرت ابراهیم علیه السلام) دیدن کند.

پاپ پس از ذی‌قار در بعد از ظهر همان روز به بغداد بازخواهد گشت تا در مراسم کلیسای مار یوسف بغداد شرکت کند.

رهبر کاتولیک‌های جهان روز یکشنبه هفت مارس ۲۰۲۱ به اربیل سفر کرده و با مقامات اقلیم و شماری از شخصیت‌های دینی در سالن فرودگاه اربیل دیدار خواهد کرد، سپس با هلی‌کوپتر به شهر موصل خواهد رفت تا در کلیسای حوش البیعه این شهر برای جان‌باختگان و قربانیان جنگ دعا کند.

پاپ پس از آن با بالگرد به کلیسای الطاهره در منطقه قره قوش خواهد رفت و بعد از ظهر به اربیل بازخواهد گشت تا در مراسم ورزشگاه فرانسو حریری شهر اربیل شرکت کند بعد از آن به بغداد برخواهد گشت تا در روز بعد یعنی هشت مارس به رم بازگردد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.