روند حرکت مثبت بورس تا کی ادامه دارد؟

 امروز شاخص کل بورس با افزایش ۳۹ هزار و ۴۷۸ واحدی توانست در پله یک میلیون و ۲۴۷ هزار واحدی قرار گیرد.

شاخص کل با معیار هم وزن هم با ۷۳۳۸ واحد رشد در رقم ۴۳۱ هزار و ۹۶۲ واحد ایستاد.

معامله‌گران این بازار یک میلیون معامله به ارزش ۹۵ هزار و ۱۲۱ میلیارد ریال انجام دادند و باید گفت؛ صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، معدنی و صنعتی گلگهر، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و پالایش نفت اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند و بهساز کاشانه تهران، لیزینگ پارسیان، صنعتی زرماکارون، توسعه و عمران امید، پارس سرام، سرمایه گذاری سیمان تامین و ملی صنایع مس ایران نمادهای پربیننده این بازار بودند.

محمد خبری‌زاده، کارشناس بازار سرمایه درباره وضعیت کنونی بازار در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره دلایل مثبت شدن شاخص تاکید کرد: یکی از مهمترین عوامل این بود که بازار به ارزندگی رسیده و از سوی دیگر امروز طبق اعلامیه‌ای که بورس اعلام کرد بازارگردان‌ها الزامی به ای‌پی‌های تعهد خودشان در بخش فروش نداشتند. یعنی فروشنده بالقوه در بازار کم شده بود و از آن طرف هم قیمت‌ها جذاب شده بود و گزارش‌های خوبی هم از شرکت‌ها منتشر شد . به این سه دلیل در کنار هم سبب شد بازار سبزپوش شود. 

وی با اشاره به اینکه اتفاقات اخیر کمی ابهام در فضا ایجاد کرد، گفت: 

شاید یکی از دلایلی که بورس در هفته های اخیر ریزش داشت، همین ابهامات بوده است.  امیدوارم هر چه زودتر وضعیت شفاف شود که بازار سرمایه روند بهتری را در پیش بگیرد. 

وی در پاسخ به این سئوال که آیا احتمال تداوم افزایش قیمت دلار وجود دارد یا خیر؟ گفت:این نکته  را دقیق نمیدانم. شاید یکی از دلایل افزایش قیمت دلار به توقیف نفتکش‌ها بازگردد . ولی این که تا کجا می‌خواهد رشد کند واقعا مشخص نیست. 

او در جواب این سئوال که روند حرکت  مثبت بورس تا کی ادامه دارد؟

گفت: فکر میکنم فردا هم روز مثبتی داریم. باید دید این اتفاق برای روز دوشنبه که روز مهمی است چطور می‌شود..

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.