حربه نتانیاهو برای پیروزی در انتخابات

رژیم صهیونیستی در سرانه واکسیناسیون جهانی پیشتاز است. کمتر از یک ماه از آغاز برنامه واکسیناسیون آن در ۱۹ دسامبر گذشته است و بیش از ۲۰ درصد از جمعیت حدود ۹ میلیون نفری کشور، از ۱۴ ژانویه اولین دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند. 

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از عملیات واکسیناسیون در اراضی اشغالی به جهت منظم بودن به‌عنوان عملیات ارتش نام می‌برند که همه بایت آن احساس خوبی دارند.

جالب است بدانیم که کارزار سریع بنیامین نتانیاهو  تقریبا خیلی خوب کار کرد و در مدتی که جمعیت زیادی از سراسر سرزمین‌های اشغالی هر شنبه به خیابان‌ها می‌آیند و در مقابل منزل نخست‌وزیر علیه وضعیت بد معیشتی، اقتصادی و درمانی در زمان کرونا و در زمان مدیریت او دست به اعتراض می‌زنند، توانست فقط طی چند هفته روزانه به حدود ۱۵۰هزار نفر واکسن کرونا تزریق کند و اولویت را هم افراد بالای ۶۰ سال و کارکنان بهداشت قرار دهد.

رژیم صهیونیستی در ماه مارس با یک انتخابات زودهنگام روبه‌رو است. واکسیناسیون تهاجمی احتمالا باعث افزایش محبوبت نتانیاهو خواهد شد و به‌طور بالقوه به سایه انداختن سایر نارسایی‌های بهداشت عمومی در زمان مدیریت او که در هنگام شیوع کرونا  دیده می‌شود، کمک می‌کند.

در ۷ ژانویه، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد که این کشور با شرکت فایزر به توافق رسیده است که واکسن‌های بیشتری را تحویل بگیرد، با این هدف که تمام شهروندان بالای ۱۶ سال تا پایان ماه مارس بتوانند تزریق واکسن کرونا را انجام دهند. نتانیاهو روز یکشنبه گفت همه افراد ۵۰ سال به بالا به زودی واکسینه می‌شوند. 

نتانیاهو روز جمعه در بیانیه‌ای درباره این کارزار با عنوان عملیات بازگشت به زندگی مدعی شد: ما اولین کشور در جهان خواهیم بود که از ویروس کرونا خارج می‌شویم. نخست‌وزیر خود روز یکشنبه دومین واکسن را نیز دریافت کرد.

اقدامات واکسیناسیون در اراضی اشغالی در کنار افزایش سریع موارد ابتلا به ویروس کرونا در جریان است. رژیم صهیونیستی از ۸ ژانویه حداقل برای دو هفته قرنطینه را در سراسر کشور خود  تمدید کرد.

موارد مثبت کرونا در رژیم صهیونیستی از ابتدا به بالاترین سطح خود رسیده است و روزانه حدود ۷۰۰۰ نفر آزمایش مثبت دارند. این در حالی است که نتانیاهو ادعا می‌کند که رژیم صهیونیستی یک کشور نمونه جهانی برای واکسیناسیون سریع خواهد بود. اما گفتن اینکه چرا این موفقیت  آمریکا را شامل نمی‌شود که خود تولیدکننده و فروشنده واکسن است، جای سوال دارد!

البته، فعالیت واکسیناسیون در سرزمین‌های اشغالی به هیچ وجه نمی‌تواند از سیاست جدا باشد. ائتلاف حاکم در اراضی اشغالی در ماه دسامبر سقوط کرد و منجر به انتخابات دیگری در مارس ۲۰۲۱ شد.

یک کمپین واکسیناسیون موفق، که یک مدل جهانی است، بدون شک می تواند حربه خوبی برای محبوبیت نتانیاهو باشد که علی‌رغم  رسوایی‌های فساد اقتصادی در باب شیوع کرونا، ادعای پیروزی کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.