انبار نگهداری داروهای قاچاق در دماوند آتش گرفت

محمدتقی تقی‌زاده، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند شامگاه دوشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: انبار داروهای قاچاق مکشوفه که برای نگهداری موقت به دستور بازپرس پرونده در انبار جهاد کشاورزی نگهداری می‌شد، به علت نامعلومی دچار حریق شد.

وی ادامه داد: داروهای مذکور که هیچگونه مصرف انسانی نداشت و تاریخ مصرف آن نیز گذشته بود، در حال تحویل به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی جهت معدوم سازی بود.

ابوطالب عرب نوکنده، مسئول اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دماوند با اشاره به حادثه حریق انبار نگهداری داروهای قاچاق در اداره جهادکشاورزی شهرستان دماوند، اظهار داشت: طی تماس با سامانه ۱۲۵ در ساعت ۲۱ امشب مبنی بر یک مورد آتش سوزی در اداره جهاد کشاورزی شهرستان، بلافاصله تیم های عملیاتی در صحنه حاضر شدند.

وی با بیان اینکه در این عملیات سه خودرو آتش نشانی با ۷ نیرو به محل اعزام شدند، افزود: با توجه به وسعت انبار که حدود یکصد متر بوده و حجم عملیات، خودروهای آتش نشانی سه بار آبگیری شده و دو اکیپ لودر از حوزه عمران شهرداری و تعدادی از نیروهای خدمات شهری جهت تسریع در عملیات در محل حضور یافتند.

این مسئول با اشاره به اینکه خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است، گفت: در کنار این انبار، سوله نگهداری علوفه قرار داشت که با تلاش عوامل آتش نشانی، خوشبختانه آتش مهار شد و به سوله علوفه آسیبی وارد نشد.

داروهای تاریخ مصرف گذشته در انبار جهاد کشاورزی دماوند به مدت ۲ سال دپو شده بود

مدیر جهاد کشاورزی دماوند نیز با اشاره به اینکه حریق انبار این اداره خسارت جانی نداشته است گفت: داروهای مذکور مصرف انسانی نداشته و تاریخ مصرف آن گذشته بوده است.

حسین اردلانی در خصوص وقوع حریق در انبار نگهداری داروهای قاچاق که در اداره جهاد کشاورزی دماوند دپو شده بود اظهار داشت: این حادثه ساعتی قبل در انبار نگهداری داروهای قاچاق رخ داده است.

اردلانی با بیان اینکه علت وقوع حادثه در دست بررسی است گفت: نیروهای آتش نشانی به محض اطلاع از وقوع حادثه در محل حاضر شدند و حریق اطفا شد و خوشبختانه خسارت جانی نداشته ایم.

وی در خصوص داروهای نگهداری شده که طعمه حریق شده اند بیان داشت: این داروها تاریخ مصرف گذشته بودند و جز کشفیات محسوب می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی دماوند عنوان داشت: میزان داروهای نگهداری شده که دچار حریق شده اند مشخص نیست و اساساً متولی نگهداری این داروها جهاد کشاورزی نبوده و نزدیک به ۲ سال است که در این انبار قرار دارد و فقط از انبار این اداره برای نگهداری داروها استفاده شده است.

شهرستان دماوند از جمله شهرستان های شرق استان تهران است که در ۴۵ کیلومتری پایتخت قرار دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.