آخرین تحولات امروز بازار سهام تهران

 در معاملات روز دوشنبه شاخص کل بورس اندکی رشد کرد اما شاخص هم‌وزن کاهش یافت. در نتیجه اغلب نمادهای بازار سهام با افت قیمت مواجه شدند.

سقوط در دقایق ابتدایی

در ابتدای معاملات امروز، شاخص کل بورس روندی نزولی پیدا کرد به طوری که در ۱۵ دقیقه ابتدایی ۲۳ هزار واحد افت کرد. از آن پس شاخص رو به بالا تغییر جهت داد ولی نتوانست رشد چندانی را رقم بزند و تنها توانست افت یک ربع ابتدایی روز را جبران کند.

رشد اندک شاخص کل به مدد حقوقی ها 

در پایان معاملات امروز شاخص کل به سطح یک میلیون و ۲۳۵ هزار واحد رسید تا رشد اندک هزار و ۲۴۰ واحدی را ثبت کند. اما شاخص کل هم‌وزن ۵ هزار و ۱۴۵  واحد افت کرد و در رقم ۴۳۲ هزار و ۴۲۷ واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس ۹۵ واحد نزول کرد و به رقم ۱۸ هزار و ۲۰۲ واحد رسید.  

در روزی که اغلب شرکت‌های بازار سرمایه با افت قیمت مواجه بودند، بزرگان شاخص‌ساز به کمک تقاضای حقوقی‌ها توانستند رشد قیمت پیدا کنند و از نزول شاخص جلوگیری کنند. در معاملات امروز سه نماد شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی)، فولاد (فولاد مبارکه) و وغدیر (سرمایه‌گذاری غدیر) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. در معاملات این سه نماد، نسبت خرید معامله‌گران حقوقی‌ بیش از فروش آن‌ها بود. 

مشروح این گزارش را در اقتصاد نیوز با تیتر «تنفس مصنوعی به بورس + نمودار» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.