تاثیر افسردگی و تنهایی بر اثرات واکسن کرونا

به گزارش دیلی‌میل، تحقیقاتی که اخیرا توسط پژوهشگران دانشگاه ایالتی اوهایو صورت گرفته نشان می‌دهد، افسردگی، استرس و تنهایی سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند و می‌تواند اثر واکسن  کووید ۱۹ را کاهش دهد.

واکسن‌ها سیستم ایمنی بدن را تحریک می‌کنند و در نتیجه آنتی بادی تولید می‌شود؛ افسردگی، استرس و تنهایی می‌توانند مدت زمان لازم برای ایجاد ایمنی را افزایش دهند و همچنین مدت زمان ایمنی بدن را کوتاه کنند.

محققان معتقدند ورزش و خواب می‌تواند به مقابله با این اثرات کمک کند؛ تیم این پژوهش باور دارد ممکن است با اقدامات ساده‌ای مانند ورزش و خواب، بتوان اثرات منفی بر روی ایمنی واکسن را کاهش داد.

مطالعات قبلی نشان داده است، شرایط بهداشت روان می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کرده و اثر بخشی واکسن‌های خاص را کاهش دهد.

 آنلیز مدیسون، دانشجوی دکترای روانشناسی بالینی و نویسنده اصلی این مطالعه می‌گوید: «علاوه بر عوارض جسمی ناشی از ابتلا به کرونا، این بیماری همه گیر دارای اثرات منفی بهداشت روان است که باعث اضطراب و افسردگی می‌شود؛ استرس‌های عاطفی می‌توانند بر سیستم ایمنی بدن فرد تأثیر بگذارند و توانایی وی را در دفع عفونت‌ها مختل کنند».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.