کدام رهبران جهان واکسن کرونا دریافت کردند؟

شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه گزارش داد، در حالی که شمار کشورهای شاهد آغاز واکسیناسیون سراسری علیه نسل جدید ویروس کرونا (کووید-۱۹) در جهان هر روز بیشتر می شود، تاکنون شماری از رهبران و مسئولان بلندپایه برخی کشورها نیز واکسن های مختلف ضد این ویروس کشنده را دریافت کرده اند.

فهرست ذیل اسامی برخی از رهبران و مسئولان بلندپایه کشورهای مختلف جهان که تاکنون علیه ویروس کرونا واکسینه شدند و همچنین نوع واکسنی که به آنها تزریق شده را در بر می گیرد:

«جو بایدن»، رئیس جمهوری منتخب آمریکا – واکسن مشترک شرکت های آمریکایی «فایزر» و آلمانی «بیون‌تک»

«بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی – واکسن مشترک شرکت های فایزر و بیون‌تک

«رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه – واکسن «کوروناواک» ساخت شرکت چینی «سینوواک»

«سلمان بن عبدالعزیز» و «محمد بن سلمان»، پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی – نام واکسن اعلام نشده اما این کشور با استفاده از واکسن مشترک فایزر و بیون‌تک موافقت کرده است.

«محمد بن راشد آل مکتوم»، نخست وزیر امارات و حاکم دبی – نام واکسن اعلام نشده اما این کشور واکسن «BBIBP-CorV» ساخت شرکت چینی «سینوفارم» را به صورت رسمی ثبت کرده است.

«جوکو ویدودو»، رئیس جمهوری اندونزی – واکسن چینی کوروناواک

«عبدالله دوم»، پادشاه اردن – نام واکسن اعلام نشده اما این کشور واکسن مشترک شرکت های فایزر و بیون‌تک و واکسن ساخت شرکت چینی سینوفارم را خریده است.

«آلفا کنده»، رئیس جمهوری گینه – واکسن «اسپوتنیک V» ساخت روسیه

«الیزابت دوم»، ملکه بریتانیا و همسرش شاهزاده «فیلیپ» – نام واکسن اعلام نشده اما این کشور تاکنون واکسن مشترک شرکت های فایزر و بیون‌تک و واکسن ساخت شرکت بریتانیایی سوئدی «آسترازنکا» را تایید کرده است.

«نیکوس آناستاسیادس»، رئیس جمهوری قبرس – واکسن مشترک شرکت های فایزر و بیون‌تک

رئیس پارلمان، وزیر کشور و وزیر مشاور در وزارت بهداشت صربستان – واکسن روسی اسپوتنیک V

«لوئیس آرسه»، رئیس جمهوری بولیوی نیز اعلام کرده که قصد دارد واکسن روسی اسپوتنیک V را پس از رسیدن نخستین محموله آن به این کشور، دریافت کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.