آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

بر اساس آمار دانشگاه جانز هاپکینز، شمار قربانیان ویروس کرونا در سرتاسر جهان از ۲ میلیون نفر عبور کرد.

همچنین بر اساس آمار این دانشگاه، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سرتاسر جهان به بیش از ۹۳ میلیون و ۳۶۳ هزار نفر رسیده است.

آمریکا در حال حاضر با بیش از ۲۳ میلیون و ۳۶۲ هزار نفر در صدر کشورهای جهان از لحاظ تعداد مبتلایان قرار دارد.

همچنین این کشور با بیش از ۳۸۹ هزار نفر بیشتر تلفات ویروس کرونا در جهان را دارد.

حتی با وجود ارائه واکسن کرونا برای آمریکایی‌ها، افزایش میزان مبتلایان به کرونا موجب پر شدن بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها در برخی از نقاط این کشور شده است. با این حال، «آنتونی فائوچی» رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا توزیع واکسن‌های کرونا را اقدامی عجولانه توصیف کرد.

وضعیت در برخی مناطق آمریکا به گونه‌ای شده که بیماران کرونایی در بیمارستان‌های بزرگتر به داخل راهرو‌ها، تخت‌های مراقبت ویژه (آی‌سی‌یو) و حتی بخش اطفال منتقل شوند.

تأیید واکسن فایزر از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و توزیع آن در این کشور هم در حالی انجام شد که مقامات بهداشتی هشدار داده بودند بررسی‌های لازم بر روی این واکسن هنوز به اتمام نرسیده‌اند.

یکی از نکات قابل توجه آمارهای روند شیوع ویروس کرونا، مدت زمان افزایش شمار مبتلایان است. بر اساس بررسی‌های آماری، ویروس کرونا از زمانی که ۱۴ میلیون را در جهان بیمار کرده بود، دربازه‌های سه یا چهار روزه، یک میلیون نفر را نیز گرفتار خود کرد؛ اما این بار در عرض دو روز امروز شمار ابتلای جهانی از ۹۳ میلیون نفر عبور کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.